۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82691272
T T
۰ نفر

برداشت بيش از سه هزار تن زيتون در جنوب كرمان

۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82691272
برداشت بيش از سه هزار تن زيتون در جنوب كرمان

جيرفت - ايرنا - معاون توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي جنوب كرمان از برداشت سه هزار و 500 تن زيتون در اين منطقه خبر داد.

اسلام شاهرخي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 2 هزار و 200 هكتار از باغات منطقه جنوب كرمان زير كشت محصول زيتون قرار دارد.
وي تصريح كرد: 2 كارخانه فرآوري زيتون در منطقه جنوب كرمان فعال است كه در صورت آمادگي سرمايه گذاري بخش خصوصي حمايت هاي لازم از سرمايه گذاران اين بخش انجام مي شود.
وي خاطرنشان كرد: بزرگترين كارخانه فرآوري زيتون در جيرفت و با ظرفيت سه هزار و 200 تن، سالانه بيش از يكهزار و 200 تن محصول زيتون را فرآوري و روانه بازارهاي داخلي مي كند.
معاون توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي جنوب كرمان اظهار كرد: اگر كشاورزان زيتون را به خوبي برداشت كنند بطوريكه آسيب مكانيكي به محصول وارد نشود كارخانجات فراوري هر كيلويي را 60 هزار ريال خريداري مي كنند.
وي گفت: برداشت زيتون سبز از ابتداي شهريور ماه تا 15 مهرماه ادامه دارد و بعد از آن به مدت 2 ماه برداشت زيتون روغني آغاز مي شود.
وي افزود: اين محصول از باغ هاي جبالبارز شمالي و جنوبي در شهرستان جيرفت و بهرآسمان در شهر درب بهشت برداشت و به منظور فرآوري به شهرهاي مشهد، تهران و زنجان صادر مي شود.
شاهرخي بيان كرد: رقم زيتون كشت شده در باغ هاي جنوب استان كرمان از نوع شنگه و سبز و ميانگين متوسط عملكرد اين محصول 3.2 تن در هكتار است.
وي به بحران كم آبي در منطقه جنوب كرمان اشاره كرد و گفت: محصول زيتون مي تواند جايگزين مناسبي براي كشت محصولات پرآب در اين منطقه باشد.
وي با بيان اينكه زيتون از جمله محصولات مهم باغي استان محسوب مي شود افزود: در توليد محصول زيتون از كمترين حد سموم و كودهاي شيميايي استفاده مي شود.
هفت شهر، جيرفت، كهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فارياب در جنوب استان كرمان قرار دارند.
اين هفت شهر با سطح زير كشت بيش از 260 هزار هكتار و با توليد سالانه چهار و نيم ميليون تن انواع محصولات كشاورزي، 60 درصد توليدات اين بخش را در استان كرمان به خود اختصاص داده اند.
شهرستان جيرفت با 308 هزار نفر جمعيت از چهار بخش مركزي، اسماعيلي، ساردوئيه و جبالبارز تشكيل شده و در فاصله 230 كيلومتري جنوب كرمان واقع است.
خبرنگار: هادي شفيعي مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسني*
7450/ 3029

سرخط اخبار استان‌ها