Iranian Agriculture News Agency

با حضور حجتی در سمنان محقق شد:

آغاز بهره‌برداری از خط تولید نخستین داروی ضدعفونی‌کننده و ضدانگل‌های خارجی و قارچ استخرهای پرورش ماهی

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان سمنان، وزیر جهاد کشاورزی از شرکت رویان‌دارو (تولیدکننده داروهای دامی) در گرمسار بازدید کرد تا ضمن بهره‌برداری از خط تولید نخستین داروی ضدعفونی‌کننده و ضدانگل‌های خارجی و قارچ استخرهای پرورش ماهی، دستور واگذاری دانش فنی و انتقال خط تولید یکی از واکسن‌های مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی به این شرکت را نیز صادر کند.

آغاز بهره‌برداری از خط تولید نخستین داروی ضدعفونی‌کننده و ضدانگل‌های خارجی و قارچ استخرهای پرورش ماهی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، با گذشت بیش از چهار سال از زمان تغییر نام شرکت "جامدات آفاق" به "رویان‌دارو" که به همت سیداحمدرضا میرمطلبی، مدیرعامل شرکت رویان‌داروی امروز (جامدات آفاق سابق) و دو روز مانده به روز 14 مهرماه 1390 خورشیدی به‌صورت یک جشن باشکوه برای دامداران و دامپزشکان برپا شده بود، در بهاری‌ترین روزهای فروردین‌ماه 95، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان سمنان، برای بهره‌برداری از خطوط جدید این کارخانه مهم صنایع داروهای دامپزشکی در کشور به گرمسار رفت تا بخش خصوصی گامی تازه را برای حمایت از تولید داروهای دامی که دغدغه این روزهای وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی نیز هست، بردارد.

به گزارش ایانا، در جریان بازدید محمود حجتی از این شرکت، خط تولید نخستین داروی ضدعفونی‌کننده و ضدانگل‌های خارجی و قارچ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این داروی جدید، جایگزین داروی ممنوعه "مالاشیت‌گرین" برای شستشو و ضدعفونی استخرهای پرورش ماهی خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی در جمع مدیران شرکت "رویان‌دارو" گفت: حمایت از فعالیت‌های بخش خصوصی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

محمود حجتی افزود: با توجه به نقش واکسن در پیشگیری از بیماری‌ها بهتر است این شرکت، تولید واکسن را هم در دستور کار قرار دهد.

بر اساس این گزارش، وزیر جهاد کشاورزی در ادامه دستور واگذاری دانش فنی و انتقال خط تولید یکی از واکسن‌های مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی به این شرکت را صادر کرد و مقرر شد سازمان دامپزشکی کشور و مؤسسه رازی، ظرف مدت دو هفته تفاهم‌نامه لازم در این زمینه را تنظیم کنند.

حجتی را در این بازدید، مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی، محمود فتاح‌الجنان مدیر امور استان‌های وزیر جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزیر و کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایری کشور همراهی می‌کردند.

شرکت رویان‌دارو که پیش از مهرماه 90 با نام "جامدات آفاق" در صنعت داروهای دامپزشکی و شناخته می‌شد و سپس به داروهای انسانی نیز ورود پیدا کرد، در سال 1383 خورشیدی و هنگام وزارت خود محمود حجتی در دولت اصلاحات راه‌اندازی شده بود و در ادامه با تغییراتی در خطوط تولید و توسعه آن در دوران تحریم نقش حائز اهمیتی در تأمین داروهای دامپزشکی و انسانی داشته است./

N-950201-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید