۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۸:۴۶
کد خبر: 82731259
T T
۰ نفر

توليد بيش از 1800 تن عسل در خراسان رضوي

۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۸:۴۶
کد خبر: 82731259
توليد بيش از 1800 تن عسل در خراسان رضوي

مشهد - ايرنا - معاون توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: طي نيمه نخست امسال بيش از 1800 تن عسل در اين استان توليد شده است.

سيد جعفر حاجي مجتهد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان عسل توليدي از 221 هزار كندو با فعاليت بيش از 2 هزار بهره بردار و زنبوردار در سطح استان توليد شده است.
وي ميزان توليد عسل در سال گذشته را يكهزار و 850 تن اعلام كرد و افزود:با توجه به اينكه بيشترين ميزان توليد عسل در نيمه اول هر سال است، پيش بيني مي شود تا پايان امسال ميزان توليد به بيش از يكهزار و 950 تن برسد.
معاون توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي عسل را يكي از توليدات زنبور عسل دانست و افزود: توليد موم، بره موم، گرده و ژل رويال از ديگر توليدات در بخش زنبورداري است كه در اين زمينه نيز عملكرد خوبي ثبت شده است.
اين مسئول با اشاره به اينكه ژل رويال به عنوان اكسير جواني شناخته مي شود، افزود: با هدف توليد تخصصي و افزايش در توليد اين محصول كلاسهاي آموزشي براي زنبورداران برگزار شده و توانمندسازي زنبورداران در توليد اين محصول در دستور كار قرار گرفته است.
وي با اشاره به بهبود رتبه استان در توليد عسل كشور، گفت: 2 سال قبل اين استان در زمينه توليد عسل رتبه 17 كشور را داشت اما در حال حاضر با تلاشهاي انجام شده اين جايگاه به رتبه 10 كشور ارتقاء يافته است.
حاجي مجتهد اظهار كرد: به دليل اينكه در استاني معتدل از نظر آب و هوايي قرار داريم و ميزان رطوبت كم است، شرايط براي توليد عسل و توسعه اين بخش بسيار خوب است.
شهرستانهاي مشهد، چناران و نيشابور به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را در توليد عسل خراسان رضوي دارند.
خبرنگار:آرزو جاوداني**انتشار دهنده:شاهين فرشاد
7496/507

سرخط اخبار استان‌ها