خبرگزاری کار ایران

۸۸۵ هزار مورد بازرسی توسط بازرسان بهداشت محیط

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۶۰۳

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در یک ماه گذشته، در مجموع ۸۸۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط در کشور انجام شده است که در این بازرسی‌ها، ۱۲۵۱ تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم‌سازی شدند.

به گزارش ایلنا، رضا غلامی با بیان این مطلب اظهار کرد: اکیپ‌های بهداشت محیط وزارت بهداشت از ابتدای اسفند تاکنون نظارت و کنترل ویژه‌ای بر اماکن و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن بین‌راهی، مراکز عرضه قلیان، سامانه‌های آبرسانی و اماکن عمومی حساس مانند آرایشگاه‌ها، هتل‌ها، مراکز اقامتی مسافران نوروزی و ... داشته‌اند تا سلامت مردم حفظ شود.

وی در ادامه گفت: در طول این مدت، حدود ۴۸۰ هزار مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و ۴۵ هزار نمونه‌برداری میکروبی از آب توسط بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت انجام شده است.

غلامی با اشاره به ۲۶ هزار مورد نمونه‌برداری غذایی توسط بازرسان بهداشت محیط، اظهار کرد: در زمینه همکاری‌های بین بخشی، توانستیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی را به صورت مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی انجام دهیم. همچنین ۱۲ هزار و ۹۵۲ مورد از مراکز و  اماکن متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۳۹۹۶ مورد از مراکز و اماکن متخلف نیز تعطیل شدند.

به گفته مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در یک ماه گذشته ۱۹۶ هزار کارت بهداشت برای افراد در صنوف و مشاغل مختلف صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز