سهم استان اردبیل از تسهیلات سرمایه در گردش ۲۰۰ میلیارد تومان است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: سهم استان اردبیل از ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای تسهیلات سرمایه در گردش ۲۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ حسین پیرمؤذن در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسه اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان اردبیل به طور منظم برگزار می‌شود که اتاق بازرگانی اردبیل، رتبه نخست کشوری در برگزاری و تعداد مصوبه‌های این جلسات در سطح کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات ارزی یکی از مشکلات بخش خصوصی است، گفت: بانک مرکزی در اقدامی برای یکسان‌سازی نرخ ارز تصمیمی اتخاذ کرده که ارز مورد نیاز برای خریدات ماشین‌آلات صنعتی را حذف کند که این خود برای بخش خصوصی مشکل آفرین خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود: قطعا تأمین و خرید ماشین‌آلات صنعتی با ارز آزاد برای سرمایه‌گذاران بسیار مشکل خواهد بود که پرداخت تسهلات ارزی در استان اردبیل از سال 94 ابلاغ شده و تا پایان آذرماه سالجاری ادامه دارد که بسیاری از واحدها هنوز موفق به دریافت این تسهیلات نشدند.

پیرمؤذن با بیان اینکه 50 واحد تولیدی استان اردبیل در انتظار جذب تسهیلات سرمایه در گردش هستند، تصریح کرد: در کارگروه ستاد تسهیل کشور حدود 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات سرمایه‌ در گردش تعیین شده است که سهم استان اردبیل 200 میلیارد تومان می‌باشد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 610790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =