۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۱۰
کد خبر: 82942401
T T
۰ نفر
زنجيره تأمين صنايع غذايي در آذربايجان شرقي ايجاد شود

تبريز- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي، تدوين راهبردهاي اقتصاد محور را از ملزومات تحقق زنجيره تأمين صنايع غذايي و آشاميدني استان دانست و گفت: براي رسيدن به ارزش‌افزوده مورد نظر بايد راهبردهاي اقتصادمحور مورد تأكيد قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، علي جهانگيري روز چهارشنبه در نشست با مديران انجمن صنايع غذايي و آشاميدني افزود: وضعيت موجود اين صنعت در فرصت يك ماهه بررسي و احصا شود.
وي ادامه داد: كميته‌اي متشكل از نمايندگان انجمن صنايع غذايي، سازمان جهاد كشاورزي و سازمان صنعت، معدن و تجارت تشكيل و نسبت به بررسي وضعيت موجود و مشخص كردن نقاط ضعف و قوت اين صنعت اقدامات لازم انجام شود.
جهانگيري گفت: با احصاي شرايط موجود مي‌توانيم ضمن پيدا كردن حلقه‌هاي مفقوده در زنجيره تأمين و توزيع صنايع غذايي، طرح ‌هايي را در اين راستا تعريف و براي تحقق اين برنامه‌ها سرمايه‌گذاران موردنياز را جذب كنيم.
وي با تأكيد بر لزوم ايجاد الگو و مدل معين براي توسعه صنايع مختلف در سطح استان اظهار داشت: راهبرد توسعه صنايع غذايي در استان تدوين و عملياتي مي‌شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي همچنين خواستار توجه به جهت‌دهي منطقي و اصولي به فعاليت‌هاي اقتصادي شد و افزود: بايد تلاش كنيم اقتصاد استان در يك چهارچوب مشخص و برنامه‌ريزي‌شده حركت كند.
وي با تأكيد بر ضرورت ايجاد زنجيره تأمين صنايع غذايي و آشاميدني در سطح استان گفت: با تعريف زنجيره تأمين و در نظر گرفتن فرآيند مزرعه تا سفره مي‌تواند راهكار برون‌ رفت از مشكلات پيش روي صنعت مواد غذايي در آينده باشد.
به گزارش ايرنا، در حال حاضر بيش از 800 واحد توليدي در بخش صنايع غذايي و آشاميدني در آذربايجان شرقي فعال است.
6120/518

سرخط اخبار استان‌ها