۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82767849
T T
۰ نفر
كاهش 10 درصدي مقدار نمك در نان هاي صنعتي و نيمه صنعتي

بجنورد-ايرنا- مدير نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني و بهداشتي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي از كاهش 10 درصدي مقدار نمك در نان هاي صنعتي و نيمه صنعتي اين استان خبر داد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اين دانشگاه حسن براتي زاده اظهار كرد: با توجه به برنامه هاي سازمان غذا و دارو در خصوص كاهش سرانه مصرف نمك روزانه افراد جامعه و به منظور ارتقاي سلامت، كاهش 10 درصدي نمك در نان هاي صنعتي و نيمه صنعتي در دستور كار قرار گرفت.
وي افزود: در اين راستا از سال 95 اين دستور العمل به همه واحدهاي توليد نان صنعتي و نيمه صنعتي در استان ابلاغ شد و اين واحدها در بازه هاي زماني مختلف توسط كارشناسان غذا پايش شده و گزارش آن هر 6ماه به اداره كل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي خوراكي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي ارسال مي شود.
مصرف نمك در ايران دو برابر متوسط جهاني
به گزارش ايرنا طبق تحقيقات انجام شده، هر ايراني در سال 6 كيلوگرم نمك مصرف مي كند، اين درحالي است كه متوسط آن در جهان سه كيلوگرم است، يعني دوبرابر متوسط جهاني در ايران نمك مصرف مي شود.
در استان خراسان شمالي افزون بر يك هزار واحد نانوايي وجود دارد كه سالانه 120 هزار تن آرد براي تامين نان مورد نياز شهروندان مصرف مي شود.
خراسان شمالي براساس آخرين آمار اداره ثبت و احوال 864 هزار نفر جمعيت دارد كه بيش از 50 درصد در شهرها و مابقي در روستاها سكونت دارند.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
3007/6042/ خبرنگار: ربابه صانعي ** انتشار دهنده : سيد حسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها