۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۵
کد خبر: 82501697
T T
۰ نفر
افتتاح نمایشگاه هفته سلامت در گنبدكاووس و ارائه خدمات رایگان پزشكی

گنبدكاووس - ایرنا - نمایشگاه دستاوردهای حوزه سلامت با هدف ارائه رایگان برخی خدمات، آزمایش های پزشكی، مشاوره تغذیه و روانشناسی روز شنبه در گنبدكاووس گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه كه به مناسبت هفته سلامت (1تا7 اردیبهشت) در محوطه بیمارستان طالقانی گنبدكاووس گشایش یافته دارای 24 غرفه است و تا ششم اردیبهشت همه روزه آماده بازدید علاقمندان می باشد.
نمایشگاه دستاوردهای هفته سلامت گنبدكاووس با همكاری مركز بهداشت و برخی مراكز درمانی و بیمارستانی، ادارات و نهادهای خدماتی ( آب و فاضلاب شهری و روستایی، هلال احمر، انتقال خون و بهزیستی) و چند تشكل مردم نهاد درحوزه آسیب های اجتماعی و فعالیت های فرهنگی و آموزشی این شهرستان برپا شده است.
مدیر شبكه بهداشت و درمان گنبدكاووس دراین مراسم به ارائه گزارشی از فعالیت و اقدامات انجام شده در راستای طرح تحول نظام سلامت دركشور پرداخت و گفت: خدمات و اقداماتی كه در كمتر از سه سال گذشته درحوزه نظام سلامت انجام شده ،بیش از اقدامات 35 سال قبل آن است.
رضا صابری افزود: درقالب اجرای طرح تحول نظام سلامت علاوه بر كاهش شدید هزینه درمان از 37 درصد به 3 تا 6 درصد و نیز كاهش هزینه های بستری، درحوزه ساخت، بهسازی و تجهیز مراكز درمانی و افزایش تخت های بیمارستانی و بخش های ویژه (ای سی یو، سی سی یو و ان آی سی یو)، اقدامات خوبی انجام شده است.
وی بااشاره به مشكلات بخش بهداشت و درمان گنبدكاووس، گفت: این شهرستان كه مركزیت درمانی برای بیماران شرق گلستان را دارد، عقب ماندگی های دربخش بهداشت و درمان داشته كه با احداث بیمارستان 800 تختخوابی و نیز راه اندازی برخی بخش های درمانی دیگر تاحدودی این عقب ماندگی جبران خواهد شد.
دكتر صابری بدون اشاره به آمار تخت های فعال بیمارستانی، اضافه كرد: طی یك ماه آینده 45 تخت بیمارستانی دیگر دراین شهرستان فعال می شود، ضمن اینكه مركز ترومای بیمارستان شهید مطهری نیز در آینده ای نزدیك مورد بهره برداری قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدكاووس نیز با تبریك هفته سلامت، توجه به رفع مشكلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان را از رویكردهای مهم مسئولان دانشگاه علوم پزشكی و استانداری گلستان دانست.
عبدالقدیر كریمی گفت: احداث بیمارستان 800 تختخوابی و تجهیز مراكز درمانی به تجهیزات پزشكی مناسب از جمله اولویت های درحال پیگیری در این شهرستان است.
در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای سلامت گنبدكاووس، علاوه بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی گلستان و مسئول بهداشت محیط مركز بهداشت استان، امام جمعه، برخی مسئولان و خیرین سلامت این شهرستان نیز حضور داشتند.
شهرستان گنبدكاووس با 380 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/ 1648
خبرنگار : علی لكزانوری ** انتشار: پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها