۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۲۴
کد خبر: 82095062
T T
۰ نفر
30 درصد از مزارع استان كرمانشاه از بذرهاي اصلاح شده استفاده مي كنند

كرمانشاه - ايرنا - رييس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه گفت: هم اكنون 30 درصد از مزارع استان از بذرهاي اصلاح شده استفاده مي كنند و مابقي مزارع از بذرهاي خود مصرفي است.

خسرو شهبازي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در روانسر افزود: در سال زارعي 95 - 94 اقدامات بسيار خوبي در راستاي افزايش محصول در زمينه زراعت صورت گرفت كه از جمله اين اقدامات استفاده از بذرهاي اصلاح شده بود.
وي تصريح كرد: امسال 25 هزار تن بذر اصلاح شده و شش هزار تن از نوع بذرهاي مرغوب استفاده كرديم كه بتوانيم ارقام جديد را در سطح استان ترويج دهيم.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه اضافه كرد: در بعضي از مزارع ما كه بذرهاي كم بازده (سفيد سرداري) استفاده مي شد و به خوابيدگي و زنگ زرد دچار مي شد ارقامي جديد معرفي شده كه مقاومتشان هم در مقابل خوابيدگي و هم در مقابل زنگ زرد بيشتر است و به همين دليل توصيه مي كنيم كه كشاورزان از ارقام اصلاح شده استفاده كنند.
شهبازي ادامه داد: در اين راستا طرحي با عنوان نظام نوين ترويج كشاورزي در سطح استان پياده كرديم كه 550 نفر از كارشناسان، كارشناسان ارشد و دارندگان مدرك دكترا را در مراكز جهاد كشاورزي ساماندهي كرديم و براي هر كدام از اين كارشناسان پهنه اي تعريف شده كه به طور متوسط با 250 كشاورز ارتباط دارند.
وي اظهار داشت: با اقدامات ترويجي كه صورت گرفته اميدواريم محصول خوبي برداشت كنيم.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه گفت: پيش بيني ما اين است كه امسال 800 هزار تن گندم در استان توليد و 650 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان خريداري شود.
استان كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت داراي 900 هزار هكتار زمين كشاورزي و 40 هزار هكتار باغ است.
8066/7455

سرخط اخبار استان‌ها