۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵
کد خبر: 82273946
T T
۰ نفر
قائم مقام وزیركشور:تفویض اختیار 100 خدمت به استان ها نگرش جدید در توسعه پایدار است

سنندج- ایرنا- قائم مقام وزیر كشور با بیان اینكه دولت یازدهم از ابتدا فرصت سازی برای سرمایه گذاری خارجی، نوسازی صنایع، كشاورزی و تقویت گردشگری را سرلوحه برنامه ها قرار داده گفت: برای تحقق این اهداف، تصمیم گیری 100 خدمت به استان ها تفویض شده است.

به گزارش ایرنا محمد حسین مقیمی روز پنجشنبه در همایش فرمانداران و بخشداران استان كردستان در سنندج افزود:این تفویض گامی برای تحقق توسعه پایدار و متوازن كشور برای نوسازی صنایع و اقتصاد كشور است و فرمانداران باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف هر منطقه یاور دولت در تحقق این اهداف باشند.
وی با اشاره به اینكه فرمانداران با توجه به مشكلات واحدهای اقتصادی كه تجربه ركود آنها به دلیل برخی سیاست های دولت گذشته است آنان را برای رسیدن به تولید و توامندی در برابر مشكلات اقتصادی یاری كنند.
به گفته قائم مقام وزیر كشور، حمایت فرمانداران از واحدهای تولیدی كشور را به كارگاه تولیدی و اقتصادی تبدیل می كند و در این راستا تمامی سیاست های دولت با حساسیت بیشتری دنبال شود.

وی اظهارداشت:‌تقویت مسایل اقتصادی و امنیتی در كانون توجه دولت قرار داشته و با تلاش های دولت تدبیر و امید تورم 43 درصدی سال 92 هم اكنون به هشت درصد كاهش یافته است.
به گفته مقیمی،‌علاوه بر تقویت مسایل اقتصادی و امنیتی، رفع آسیب های اجتماعی در حوزه های اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، فقر و مسایل اخلاقی دیگر اهداف دولت تدبیر و امید است.
وی اضافه كرد: حفظ امنیت و ارتقای آن با توجه به بحران های موجود در كشورهای همسایه در اولین اولویت دولت قرار داشته تا در كنار ممانعت از ورود این بحران ها به كشور با همكاری نیروهای امنیتی و مسلح كشور و پشتیبانی مردم، آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی و وعده دولت تدبیر و امید تحقق یابد.

** استقبال دولت از حضور نخبگان در انتخابات 96
قائم مقام وزیر كشور با اشاره به اینكه اولین تجربه دولت یازدهم در حماسه سیاسی، انتخابات 94 بود افزود: دولت در این حماسه به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی در كنار آرامش ملی بود و حضور پرشور مردم در رای گیری و انتخاب دو سوم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نشانه های تحقق این اهداف بود.
مقیمی گفت: در انتخابات آینده نیز فرمانداران موظف هستند با تبیین اهداف شوراهای اسلامی به عنوان بازوهای ارایه خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم، نخبگان جامعه را برای حضور در این انتخابات دعوت كنند.
وی ادامه داد: انتخابات و رای گیری به عنوان امانت مردم در نزد دست اندركاران بوده و توقع دولت اسلامی و تدبیر و امید بی طرفی در انتخابات است.

** دولت سخت ترین راهكارها را برای رفع مشكلات اقتصادی انتخاب كرده است
قائم مقام وزیر كشور با اشاره به اینكه كاهش تورم، خروج از ركود، رفع موانع سیاست خارجی از چالش های پیش روی دولت در ابتدای آغاز خدمت بود گفت: دولت برای كاهش تورم 43 درصدی و خارج كردن ركود اقتصادی سخت ترین راه ها را انتخاب كرده است.
مقیمی افزود: با تلاش های سه ساله هم اكنون تورم 43 درصدی ابتدای دولت به هشت درصد كاهش داشته و عقب ماندگی رشد اقتصادی از 14.7 به 6 درصد كاهش یافته است اما هم اكنون در رشد اقتصادی حدود 3.5 درصد از برنامه چشم انداز عقب هستیم.
به گفته وی پایین آمدن قیمت نفت شرایط خاص اقتصادی برای دولت پیش آورده بوده و تحریم های غرب علیه ایران دیگر چالشی بود كه به صورت مستقیم بر ركود اقصادی تاثیر داشت و در ابتدای خدمت دولت یازدهم تامین نقدینگی كسری بودجه سدی در برابر تحقق وعده های دولت بود.
مقیمی گفت: دولت زیر نظر هدایت های رهبری در برابر قدرت های غالب جهان مذاكره های هسته ای را به نتیجه رساند و امروز قدردان حمایت های مردم برای تحمل سختی های پیش رو است و انتظار می رود در آینده نزدیك شاهد نتایج برجام هسته های برای جبران سختی های مردم باشیم.
به گفته قائم مقام وزیر كشور دفاع از اسلام، انقلاب، كشورهای ظلم دیده اسلامی از جمله فلسطین و سوریه آرمان های انقلاب اسلامی ایران است و بر این اساس قدرت های استكباری 'آمریكا' دشمنی خود علیه ایران را برای جلوگیری از تحقق این آرمان ها با هر بهانه ای اعلام می كنند.
مقیمی افزود: ایجاد موانع اقتصادی پیش روی ایران از جمله تحریم ها و ناامن كردن كشورهای خاورمیانه از نشانه های دشمنی آمریكا با انقلاب اسلامی است.

** تشكیل سازمان مدیریت اجتماعی برای كاهش آسیب های اجتماعی در وزارت كشور
قائم مقام وزیر كشوربا اشاره به اینكه هم اكنون ایجاد سازمان مدیریت اجتماعی در وزارت كشور و زیر مجموعه های آن در حال اخذ مجوز و راه اندازی است افزود: در این سازمان رفع چالش های پیشگیری از معضلات اجتماعی از جلمه مواد مخدر، طلاق، فقر، مسایل اخلاقی و حاشیه نشینی بررسی می شود.
مقیمی ادامه داد: از سال 93 دولت با عزمی جدی شوراهای اجتماعی استان ها را تشكیل داده تا بتواند با شناسایی نقاط ضعف و شاخص ها، مسایل اجتماعی هر استان را به حداقل رسانده و با دیدگاه هایی جدید و علمی نسبت به رفع آن ها اقدام كند.
وی افزود: تشكیل سازمان مدیریت اجتماعی در وزارت كشور دیدگاهی جدید در رفع مشكلات پیش رو بوده كه هم اكنون تمامی گزارش ها و نقطه نظرها از نقاط كشور به قوه مقننه، مجریه، قضائیه و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام می شود.
به گفته مقیمی اعلام این گزارش ها با فاصله 6 ماهه است و هشتم آبان سال جاری دوباره در حضور رهبر معظم انقلاب تمامی آیتم های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، فقر و مسایل اخلاقی اعلام می شود.
وی با اشاره به اینكه مشكلات اجتماعی نگرانی تمامی افراد جامعه است افزود: رفع، شناسایی و ارایه راهكار مشكلات اجتماعی برای آنها در كشور بر عهده فرمانداران بوده و باید
مدیركل انتخابات وزارت كشور نیز در این آیین گفت: انتخابات سال 94 بین 32 انتخابات برگزار شده كشور بی نظیر ترین دوره برگزار شده است.
علی پورعلی مطلق با اشاره به اینكه این انتخابات نخستین تجربه دولت بود افزود: رعایت اخلاق، امانت داری و قانومندی توسط تمامی دست اندركاران در این انتخابات مورد توجه بود و اعتماد مردم بر آن شد نمایندگان 163 حوزه انتخابیه را در دور اول وارد مجلس كنند.
محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر كشور به منظور شركت در جلسه شورای اداری و شركت در همایش فرمانداران و بخشداران كردستان به این استان سفر كرده است.
همچنین جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی كشور نیز هم اكنون در كردستان حضور دارد و علاوه بر جلسه شورای اداری استان، در كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور تولید كنندگان و مسئولان بانك های استان، ستاد اقتصاد مقاومتی و نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، شركت می كند.
موضوع بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های استان كردستان در راستای اقتصاد مقاومتی مهمترین دلیل سفر معاون رئیس جمهوری و قائم مقام وزیر كشور به استان كردستان است.
استان كردستان با 29 هزار و 137 كیلومتر مربع طبق سرشماری سال 1390 دارای یك میلیون و 493 هزار نفر جمعیت بوده و از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب كرمانشاه و شرق به همدان و از غرب با كشور عراق همسایه است.
استان كردستان بر اساس آخرین تقسیمات كشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29شهر، 31بخش، 86 دهستان و یك هزار و 697 آبادی دارای سكنه و 187 آبادی خالی از سكنه بوده است.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/ ** انتشار دهنده: مسعود احمدی
۰ نفر