۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۳۱
کد خبر: 82047737
T T
۰ نفر
بانوان كشاورز چهارمحال و بختیاری آموزش تولید محصول سالم فراگرفتند

شهركرد- ایرنا- كارگاه آموزشی استانداردسازی محصولات كشاورزی و تولید محصول سالم ویژه بانوان كشاورز استان چهارمحال و بختیاری به مدت چهار روز برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری روز یكشنبه با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده و ارتقاء مهارت های شغلی بانوان متناسب با نیازهای جامعه و خانواده، كارگاه آموزشی با حضور 30 نفر از بانوان تسهیل گر كشاورزی و كارآفرین استان برگزار شد.
عبدالله نظری ادامه داد: در این كارگاه، بانوان كشاورز استان با موضوعاتی همچون اصول عملیات خوب كشاورزی و محصول سالم، استاندارد 11000 در خصوص مواد غذایی ارگانیك، استانداردهای ملی و روند كسب پروانه كاربرد علامت استاندارد و بسته بندی استاندارد و قوانین و مقررات و الزامات استانداردسازی در حوزه صادرات و واردات آشنا شدند.
وی با تاكید بر اهمیت آموزش و ارتقاء مهارت های شغلی بانوان كشاورز در جهت تولید محصولات استاندارد و سالم، تصریح كرد: از آنجا كه مقدار قابل توجهی از سطح زیركشت محصولات كشاورزی توسط بانوان كشاورز مدیریت می شود، آشنایی آنها با فرهنگ استاندارد و ضوابط و شرایط تولید محصول استاندارد و همچنین آشنایی با استانداردهای ملی آیین كار تولید در زمینه كشاورزی، موجب ارتقاء كیفیت محصولات تولیدی و در نتیجه ایجاد توان رقابت در بازار و اشتغال پایدار می شود.
مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، افزایش درآمد وبهبود معیشت خانوار روستایی را از مهمترین اهداف برگزاری این كارگاه برشمرد .
كارگاه آموزشی استانداردسازی محصولات كشاورزی و تولید محصول سالم با همكاری و همراهی مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و سازمان جهاد كشاورزی استان به مدت چهار روز برگزار شد.
7363/ 6014/

سرخط اخبار استان‌ها