کد خبر: ۱۲۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 30
شفا آنلاین>تغذیه> پژوهش های جدید نشان می دهد که محدود کردن ساعات غذاخوردن در طول روز، صرف نظر از نوع مواد غذایی مصرف شده، به کاهش وزن کمک می کند.
به گزارش شفا انلاین،تحقیقات جدید نشان می دهد که محدود کردن ساعات غذاخوردن در طول روز، صرف نظر از نوع مواد غذایی مصرف شده، به کاهش وزش کمک می کند. این مساله می تواند جایگزین خوبی برای رژیم غذایی باشد تا افزایش وزن را محدود کرده و به کاهش وزن کمک کند.

غذا نخوردن برای مدت 12 ساعت یا بیشتر باعث تشکیل چربی قهوه ای در بدن می شود که نسبت به چربی سفید آسان تر سوزانده شده و کالری از دست می دهد.

محققان در موسسه مطالعات زیست شناسی سالک (Salk) در سن دیگوی ایالات متحده امریکا، یک صد موش را با یک رژیم غذایی پر چرب و شامل مواد غذایی ایده آل مورد آزمایش قرار دادند. در این آزمایش موش هایی که دسترسی نا محدودی به مواد غذایی داشتند نسبت به موش هایی که بین 9 تا 12 ساعت در روز اجازه تغذیه داشتند ، بیشتر وزن گرفتند.

ساتچیداناندا پاندا  یکی از پژوهشگران موسسه مطالعات زیست شناسی سالک در این رابطه توضیح می دهد که آزمایش ها نشانگر این موضوع هستند که بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی و محدود کردن ساعات غذا خوردن به 9 تا 12 ساعت در روز، نه تنها اضافه وزنی ایجاد نمی شود بلکه به کاهش وزن نیز کمک می کند. این آزمایش ها به این معناست که با 12 ساعت یا بیشتر غذا نخوردن می توان برای کم کردن وزن از رژیم های غذایی صرف نظر کرد.

قابل توجه است که غذا نخوردن برای مدت 12 ساعت یا بیشتر باعث تشکیل چربی قهوه ای در بدن می شود که نسبت به چربی سفید آسان تر سوزانده شده و کالری از دست می دهد.

قابل ذکر است که پژوهشگران موسسه ملی بهداشت (NIH) و موسسه Johns Hopkins امریکا نیز دست به پژوهش های مشابهی زدند و دریافتند که مصرف کالری محدود به مقدار 600 کالری در دو روز در طول یک هفته عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و به عملکرد روحی کمک می کند .  پژوهش ها و نتایج این گروه تحقیقاتی در مجله PNAS منتشر شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: