• شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95071005934
  • منبع : نمایندگی لرستان

سازمان امور اراضی اعلام کرد

حدنگاری اراضی کشاورزی ۸۵۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد

حدنگاری اراضی کشاورزی ۸۵۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد

مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی کشور گفت: اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) در اراضی کشاورزی کشور نیازمند ۸۵۰۰ میلیارد ریال بوده که در حال حاضر اجرای این طرح با کمبود اعتبار مواجه است.

به گزارش ایسنا، صفدر نیازی شهرکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اجرای این طرح سال گذشته تنها ۲۰۰ میلیارد ریال و امسال نیز ۱۳۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح حدنگاری تمام اراضی کشاورزی کشور دارای مختصات می‌شوند، اظهار کرد: اجرای این طرح از سال ۱۳۹۳ در کشور آغاز شده و برای اجرای آن ۷۰ قرارداد با ۷۰ مشاور منعقد شده است.

مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی کشور تصریح کرد: در لرستان قرارداد انجام طرح حدنگاری در سطح ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منعقد شده و ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی نیز برای آن پیش‌بینی شده است.

نیازی شهرکی اضافه کرد: ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به طرح حدنگاری اراضی کشاورزی لرستان امسال اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اسناد برخی اراضی کشاورزی مورد قبول بانک‌ها نیست چون مالک نمی‌تواند حدود زمین خود را مشخص کند، بیان کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد از اراضی کشاورزی کشور در این زمینه مشکل دارند و همین مسئله اجرای طرح حدنگاری را سنگین کرده اما در صورت اجرای این طرح با توجه به اینکه سند تک برگ برای اراضی صادر می‌شود امکان پذیرش این اسناد توسط بانک‌ها نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی کشور اظهار کرد: تاکنون عکسبرداری هوایی از سه میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور براساس قراردادی که با سازمان نقشه‌برداری منعقد شده در استان‌های تهران، البرز، گیلان، مازنداران، گلستان و بخش‌هایی از کرمان انجام شده و به زودی در استان همدان نیز عملیات عکسبرداری هوایی شروع می‌شود.

نیازی شهرکی گفت: ۱۶۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور وجود دارد که تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از این اراضی حدنگاری شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha