۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82341619
T T
۰ نفر
استاندار چهارمحال و بختياري:دولت يازدهم توجه ويژه به توليد بخش كشاورزي دارد

شهركرد- ايرنا- استاندار چهارمحال و بختياري گفت: توجه دولت تدبير و اميد به توليد و خودكفايي كشور در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي در بخش كشاورزي امسال نمود بيشتري دارد و دولت يازدهم تمام توان خود را براي حمايت از توليد در بخش كشاورزي به كار گرفته است.

به گزارش ايرنا، قاسم سليماني دشتكي روز يكشنبه در جلسه كارگروه تنظيم بازار چهارمحال و بختياري افزود: با همت وزارت جهاد كشاورزي در سه سال گذشته تراز تجاري در بخش توليدات كشاوري كشور مثبت شده و ايران در توليد محصول پرمصرف گندم به خودكفايي رسيده است.
وي، از رشد 18 درصدي توليد گندم در استان در سال جاري خبر داد و گفت: توليد بيش از 69 هزار و 500 تن گندم در اين خطه نشان از توجه مسئولان و بهره برداران بخش كشاوري استان به منويات مقام معظم رهبري در تحقق اقتصاد مقاومتي دارد.
استاندار چهارمحال و بختياري، پرداخت به موقع مطالبات گندمكاران استان را بيانگر توجه دولت به توليدكنندگان عنوان كرد و گفت: براي خريد گندم در امسال افزون بر 900 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.
سليماني دشتكي، از افزايش 30 درصدي توليد و خريد چغندر قند در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصريح كرد: امسال تنها كارخانه قند استان با خريد بيش 128 هزار تن محصول چغندرقند براي استحصال 18هزارتن شكر، ركورد 10 ساله توليد ظرفيت اين كارخانه در استان را شكست.
وي، از اختصاص دو ميليارد ريال اعتبار از محل رديف بودجه گردشگري و سازمان مديريت و برنامه ريزي استان براي تسريع در تكميل بازارچه صنايع دستي چهارمحال ومحال و بختياري خبر داد و اظهار اميدواري كرد: با تمهيدات انديشيده شده اين بازارچه به منظور فروش دسترنج هنرمندان استان براي ايام دهه فجر امسال بهره برداري شود.
استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: با راه اندازي اين بازارچه صنايع دستي، زمينه اشتغال براي 40 نفر بصورت مستقيم فراهم خواهد شد.
مدير تعاون روستايي چهارمحال و بختياري نيز در اين كارگروه از خريد 19 هزار تن شير خام دامداران بصورت قيمت تضميني در هشت ماهه گذشته امسال خبر داد و گفت: در اين مدت 40 هزار تن محصول گندم و 11 هزار تن محصول جو مازاد نياز كشاورزان بصورت تضميني خريداري شده است.
جانمحمد الهياري افزود: امسال 3 هزار تن خوراك دام و بيش از 30 هزار تن آرد بين افراد به شرط زندگي در روستا، از طريق تعاون روستايي استان توزيع شده است.
وي، از برنامه ريزي لازم براي تامين ميوه شب عيد پايان سال در استان خبر داد و گفت: با هماهنگي انجام شده با صنوف ميوه فروشي در استان، بمنظور تنظيم بازار افزون بر 110 هزار تن ميوه سيب درختي و پرتغال ذخيره سازي خواهد شد.
مدير تعاون روستايي چهارمحال و بختياري تصريح كرد: بخش عمده اي از سيب درختي مورد نياز ايام نوروز از توليدات داخل استان خريداري خواهد شد.
به گزارش ايرنا، در اين كارگروه چگونگي مكان يابي و تجهيز بازار فروش ماهي و تشديد كنترل بازار آجيل، شيريني و ميوه و تربار استان براي شب يلدا مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
چهارمحال و بختياري داراي بيش از هفت هزار واحد صنفي و خدماتي در 9 شهرستان است.
خبرنگار: مرتضي شاهوردي ** انتشار دهنده: محمود رئيسي
6199/2097

سرخط اخبار استان‌ها