۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۳۰
کد خبر: 82466535
T T
۰ نفر
سنجش بار ميكروبي در مراكز تهيه، توزيع و عرضه مواد غذايي مراغه

مراغه - ايرنا - معاون بهداشتي دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني مراغه با اشاره به اجراي طرح سلامت نوروزي گفت: براي اولين بار سنجش بار ميكروبي در مراكز تهيه، توزيع و عرضه مواد غذايي در اين شهرستان انجام مي شود.

احمد مجتهدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به استفاده از دستگاه سنجش بار ميكروبي سطوح در بازرسي هاي بهداشتي افزود: رعايت نظافت در تمامي اماكن عمومي به ويژه مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي بسيار مهم بوده و اين دستگاه با نشان دادن بار ميكروبي سطوح از جمله ظروف مورد استفاده در رستوران ها و اغذيه فروشي ها، كمك بسيار موثري در تشخيص موارد آلودگي مي كند.
وي گفت: همچنين دستگاه سنجش دور ريز روغن نيز در بازرسي از تمامي رستوران ها و اغذيه فروشي هاي اين شهرستان مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: متاسفانه در برخي ساندويچ فروشي ها و شيريني پزي ها روغن چند بار مورد استفاده قرار مي گيرد و اين موضوع در طرح سلامت نوروزي با استفاده از دستگاه سنجش دور ريز روغن مورد بررسي و نظارت مستمر قرار مي گيرد.
وي اضافه كرد: اين دستگاه 'TPM' مي تواند با نشان دادن استانداردهاي موجود، كنترل و نظارت دقيق تر و بهتر بر فعاليت اين اماكن را فراهم مي كند.
مجتهدي با هشدار به واحدهاي متخلف در زمينه عدم رعايت موازين بهداشتي گفت: آموزش و پيشگيري از تخلفات بهداشتي ازاهداف بسيج سلامت نوروزي گروه بهداشت محيط است.
وي افزود: شهروندان و گردشگران نوروزي براي حفظ سلامتي خود و خانواده هايشان، از رستوران ها و ساندويچي هاي داراي معيارها و مجوزهاي بهداشتي خريد كنند.
وي اضافه كرد: بازرسان بهداشت محيط با كنترل دقيق رستوران ها و اغذيه فروشي ها در تلاش هستند تا سلامت مردم را در ايام نوروز تامين كنند.

** يك كارگاه شيريني پزي غيربهداشتي در مراغه شناسايي و پلمپ شد
سرپرست گروه بهداشت محيط دانشكده علوم پزشكي مراغه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با گزارشات مردمي مبني بر فعاليت يك كارگاه شيريني پزي غيربهداشتي در يكي از مناطق مراغه، بازرسان گروه بهداشت محيط با همكاري ماموران دايره اماكن نيروي انتظامي، با حضور در كارگاه اقدام به پلمپ اين مكان غير بهداشتي كردند.
ناصر احمدي افزود: با توجه به قرارگرفتن در آستانه تعطيلات عيد نوروز و تقاضاي بالاي خريد شيريني و مواد غذايي، تشديد بازرسي ها از اماكن فروش مواد غذايي و كارگاه هاي پخت شيريني در اولويت گروه هاي بهداشت محيط اين شهرستان قرار دارد.
به گزارش ايرنا، هم اكنون 14 مركز بهداشت شهري در قالب مراكز جامع سلامت و 71 خانه بهداشت روستايي در شهرستان مراغه خدمات بهداشتي براي ساكنان مناطق شهري و روستايي ارائه مي دهند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي واقع است.
خبرنگار: ابراهيم مطلوبي**انتشاردهنده:عيسي عطاپور**
7487/3077

سرخط اخبار استان‌ها