۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82623728
T T
۰ نفر
تغذيه نوزادان با شيرخشك در خراسان شمالي بالاتر از ميانگين كشوري است

بجنورد-ايرنا- مدير گروه بيماري هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي گفت: ميزان مصرف شيرخشك و تغذيه نوزادان با اين محصول در اين استان بالاتر از ميانگين كشوري است.

افشين دلشاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در سطح كشور 7.5 درصد از نوزادان در سطح كشور با شيرخشك تغذيه مي شوند و اين رقم در اين استان هشت درصد است.
وي افزود: بيش از 92 درصد از كودكان در خراسان شمالي از شير مادر تغذيه مي كنند.
دلشاد به حمايت دولت از تغذيه نوزاد با شير مادر اشاره و اظهار كرد: در سيستم دولتي براي مادران شاغل 9 ماه مرخصي بارداري تعريف شده است و همچنين مادران تا 2 سال مي توانند از ساعت پاس شير استفاده كنند و اين مقدار براي نوزاد كفايت مي كند.
وي توضيح داد: كودكاني كه با شير مادر تغذيه مي شوند ضريب هوشي بالاتري دارند و قدرت هضم و گوارش آنان بيشتر است.
مدير گروه بيماري هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي تصريح كرد: شيرمادر پيوند عاطفي و تكامل روحي و شناختي كودك را ارتقاء مي بخشد و احساس امنيت را افزايش مي دهد.
وي گفت: تغذيه با شير مادر طبيعي ترين و موثرترين راه پي بردن به نيازهاي كودك و اطمينان از برآورده شدن آن ها و مهم ترين قدم براي ياد گرفتن روش مادري است.
به گزارش ايرنا، امروز به مناسبت هفته جهاني شيرمادر (10 تا 16 مرداد) همايش شيرمادر در محل تالار شهيد لنگري بيمارستان امام رضا (ع) شهرستان بجنورد برگزار و از 30 مادر برتر در امر شيردهي و 20 نفر از رابطان بهداشتي موفق در امر شيردهي تقدير شد.

سرخط اخبار استان‌ها