۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۵۵
کد خبر: 82872503
T T
۰ نفر
90 گروه نوروز امسال بر خدمات حوزه سلامت فارس نظارت مي كنند

شيراز - ايرنا - رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: خدمات حوزه سلامت نوروزي در فارس زير ذره بين 90 گروه نظارتي شامل 390 كارشناس ناظر و بازرس قرار دارد و آنها بر عرضه مواد غذايي و دارويي و حوزه درمان نظارت مي كنند.

دكتر علي بهادر رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : امدادگران اورژانس فارس طي روزهاي گذشته در يك هزار و 155 حادثه ترافيكي حضور يافته اند و به امداد رساني پرداخته اند، در اين حوادث، 16 نفر از هموطنان در محورهاي ارتباطي و تصادفات شهري استان فارس جان خود را از دست داده اند و بيش از يك هزار و 460 نفر مجروح و مصدوم شده اند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز در ادامه افزود: نجات جان 38 مصدوم كه با گاز مونو اكسيد كربن مسموم شده بودند و همچنين امداد رساني به 8 نفر از افرادي كه نياز به خدمات اورژانس هوايي داشتند از ديگر خدمات حوزه سلامت استان در روزهاي نخست امسال است.
وي با اعلام تداوم آمادگي براي ارائه خدمات حوزه سلامت به مسافران و مهيمانان نوروزي دراستان فارس گفت: ستاد تسهيلات نوروزي دانشگاه علوم پزشكي شيراز براي پيگيري و نظارت بر ارايه خدمات بهداشتي درماني بهتر و سريع تر به مردم در تعطيلات نوروز تشكيل شده و فعال است .
بهادر بيان كرد: ستاد تسهيلات نوروزي بر اساس دستور كار كشوري، از نيمه اسفند با هماهنگي دانشگاه ها و دانشكده هاي اقماري استان فارس شامل فسا، لار، جهرم و گراش و همچنين سازمان هاي مرتبط با حوزه سلامت در استان مانند سازمان انتقال خون، هلال احمر، پزشكي قانوني، آموزش و پرورش و شهرداري، فعاليت خود را آغاز كرده است.
او با بيان اينكه در تعطيلات نوروزي، خدمات سلامت در زمينه هاي بهداشتي، درماني و دارويي به مردم، مسافران نوروزي و زائران سومين حرم اهل بيت، حضرت احمد بن موسي شاهچراغ (ع)، بدون وقفه و با آمادگي كامل ارايه مي شود، از برنامه ريزي اين ستاد براي فعاليت 32 شبكه بهداشت و درمان، 67 بيمارستان خصوصي و دولتي، 123 درمانگاه خصوصي و 400 تخت دياليز در سطح استان فارس، در اين ايام خبر داد.
بهادر افزود: همچنين 49 مركز تصويربرداري بيمارستاني و راديولوژي، بيش از 40 داروخانه شبانه روزي و سه مركز غربالگري نوزادان در شيراز نيز، آماده ارايه خدمت در اين ايام هستند.
خدمات رساني 40 مركز دندانپزشكي در استان و سه مركز دندانپزشكي شبانه روزي در شيراز، 140 مركز آزمايشگاهي، 183 پايگاه اورژانس زميني و سه پايگاه اورژانس هوايي براي ارايه خدمات به مردم و مسافران نوروزي، ديگر مواردي بود كه رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز، به عنوان خدمات ستاد تسهيلات نوروزي اين دانشگاه، معرفي كرد.
وي با معرفي سامانه كشوري 190 براي اطلاع از موضوعات بهداشت محيطي و مراكز بين راهي،مشاوره دارويي و اورژانس، بر پيگيري كارشناسان در سطح استان در زمينه شكايت، پيشنهاد و انتقادهاي مردمي تاكيد كرد و يادآور شد: اطلاع رساني از طريق پايگاه خبري دانشگاه علوم پزشكي شيراز، فضاي مجازي، بنر، كتابچه و پمفلت آموزشي با همكاري روابط عمومي دانشگاه، شهرداري و آموزش و پرورش از ديگر فعاليت هايي است كه اعضاي ستاد تسهيلات نوروزي دانشگاه براي تامين سلامت مردم، انجام داده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز با هشدار در مورد پيشگيري از مسموميت با گاز دي اكسيد كربن در كمپ هاي اسكان نوروزي و استفاده از قارچ هاي محلي، افزود: مردم بايد براي تضمين سلامت خود، به توصيه هاي ايمني و بهداشتي كارشناسان مستقر در كمپ ها و ورودي شهر توجه كافي داشته باشند تا شاهد اتفاقات ناگوار در اثر سهل انگاري نباشيم.
دكتر بهادر با اشاره به اينكه با توجه به تمهيدات پيش بيني شده، مردم مي توانند از طبيعت و اماكن مذهبي، تاريخي و ديدني استان فارس در اين روزهاي بهاري بهره مند شوند، بيان كرد: تمام خدمات درماني اورژانسي در مراكز درماني معرفي شده انجام مي شود و مردم با تماس با شماره تلفن 1819 در استان فارس مي توانند از حضور پزشكان متخصص در مراكز درماني مختلف و نيز اطلاعات درماني و دارويي در صورت نياز، آگاه شوند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز، پرهيز از خود درماني براي بيماران را گوشزد كرد و خطاب به هموطنان يادآور شد: در صورت بروز هرگونه حادثه، با حفظ خونسردي، با شماره 115 تماس بگيريد تا در كوتاه ترين زمان ممكن، نيروهاي اورژانس به ياري شما بشتابند.
6113/ 2027

سرخط اخبار استان‌ها