برخی قوانین حوزه بهداشتی و مواد غذایی نیازمند بازنگری است

2:30 - 01 آبان 1394
کد خبر: ۹۰۵۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: حوزه بهداشتی و مواد غذایی بسیار مهم است ولی متاسفانه در برخی موارد قوانین وضع شده نیازمند بازنگری است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری این استان درهمایش روز جهانی استاندارد گفت: مردم به امید نظارت دستگاه‌های متولی اقدام به استفاده از نان و سایر مواد غذایی می‌کنند؛ از این رو این حوزه نیازمند نظارت‌های بیشتری است.
 
وی تصریح کرد : برخی از واحدهای تولیدی برای استاندارد کردن تجهیزاتشان باید هزینه زیادی خرج کنند در حالی که اگر تخلف آن ها محرز شود قانون جریمه بسیار کمی برای  تخلف آن ها تعیین کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد : متأسفانه برخی از قوانین نقص دارد و حتی در مواردی قانون نداریم، قوانین در این زمینه بازدارندگی لازم را ندارد، برای همین باید نمایندگان مجلس نسبت به بازنگری در این قوانین دقت بیشتری داشته باشند تا در زمینه تخلفات این حوزه قوانینی متناسب با نوع جرم واحدهای متخلف تولیدی و عرضه‌ کننده تصویب کنند.
 
این مقام مسئول تأکید کرد: دستگاه قضایی استان با تخلفات در این زمینه برخورد قاطعانه‌ای انجام خواهد داد و به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.
 
رئیس کل دادگستری استان همچنین از عموم مردم خواست تا از خرید کالاهای فاقد کیفیت و بدون نشان استاندارد پرهیز و در مواردی این گونه تخلفات را به دستگاه‌های متولی گزارش کرده تا رسیدگی شود.
 
حجت الاسلام قدرتی با اعلام این  که دستگاه قضایی یکی از پشتیبانان سازمان استاندارد است،گفت:  اگر می خواهیم سلامت جسمانی جامعه را تضمین کنیم استاندارد مهر قبولی همه تولیدات است آن چنان که ولایت، مهر قبولی همه اعمال است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *