توافق هسته اي برتري گفتمان ايران اسلامي بر غرب را ثابت كرد

مراغه - ايرنا - مدير كل سياسي وزارت كشور گفت: توافق هسته اي براي اولين بار در تاريخ برتري گفتمان ايران اسلامي بر غرب را به منصه ظهور رساند.

محمدامين رضازاده، عصر سه شنبه در همايش فرمانداران استان آذربايجان شرقي در محل فرمانداري ويژه مراغه افزود: غرب به طور عام و آمريكا به طور خاص معمولا در عرصه سياست خارجي هميشه خواسته اند نظرشان را به وسيله ابزارهاي در اختيار خود، در فضا و افكار عمومي جهان تحميل و اقدام به حذف كشورهاي مورد نظر خود كنند.

وي اظهار كرد : جمهوري اسلامي با به نتيجه رساندن مذاكرات هسته اي، نشان داد كه اگر در يك كار، از عقلانيت، تدبير، تيم مذاكره كننده متخصص و متعهد و ديپلماسي موفق استفاده شود، يك كشور جهان سوم نيز مي تواند مشكلات بزرگي را با منطق و سياست خارجي حل كند.

مدير كل سياسي وزارت كشور با اشاره به اينكه چالش هسته اي ايران صرفا بحث هسته اي نبوده، بلكه در آن مباحث ژئو پليتيك و ژئواكونوميك نهفته بود، ادامه داد : اقتصاد و امنيت بيشتر كشورهاي منطقه با اين بحث پيوند داشت به طوري كه غرب و آمريكا در صدد بود با تحكيم هژموني ، افكار عمومي جهان را از فروش تسليحات خود و مسائل رژيم صهيونيستي منحرف و حضور نظامي و سياسي خود در منطقه را تقويت كند.

رضازاده، با بيان اينكه توافق هسته اي گام نخست در مسير اعتماد سازي ايران در منطقه و جهان است، يادآوري كرد : مسوولان ارشد نظام با ديپلماسي موفق خود بدنبال ارتقاي جايگاه منطقه اي و بين المللي جمهوري اسلامي و خنثي كردن طرح ايران هراسي دشمنان بودند.

وي، بسترسازي براي دو قطبي كردن ميان دولتمردان، نخبگان و توده هاي اجتماعي، تلاش براي درگير كردن جمهوري اسلامي به مسايل اجتماعي از جمله اعتراض هاي اجتماعي و تبديل آن به اعتراض هاي سياسي و كاهش قدرت تاثير ايران در منطقه را از جمله تهديدهاي زمان حاضر اين توافق اعلام كرد.

مدير كل سياسي وزارت كشور با اشاره به شعار امسال و ضرورت تحقق آن در كشور با توجه به توافق انجام شده، گفت : با توجه به نامگذاري امسال به نام دولت ملت ، همدلي و همزباني بايد در اين راستا حركت كرد تا از مانع تراشي در خصوص توافق هسته اي و توسعه اقتصادي و سياسي كشور توسط دشمنان جلوگيري شود.

رضازاده افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي، در پيام نوروزي خويش با برشمردن آرزوهاي بزرگ مردم ايران مانند ' پيشرفت اقتصادي '، ' اقتدار و عزت منطقه اي و بين المللي '، ' جهش علمي به معناي واقعي '، ' عدالت قضايي و اقتصادي ' و ' ايمان و معنويت '، تحقق آن ها را مستلزم همياري، همدلي و صميميت دو سويه دولت و ملت دانستند و شعار امسال را در راستاي انسجام ملي و اجتماعي ميان آحاد مردم در نظام اسلامي اعلام كردند.

وي گفت : با توجه به حل مسائل هسته اي و توافق در اين زمينه، اين روند مي تواند الگويي براي حل بسياري از مشكلات منطقه و ملي تبديل شود.

مدير كل سياسي وزارت كشور ادامه داد : اكنون كه انتظار مي رود با لغو تدريجي تحريم ها، توسعه كشور نيز رقم بخورد، فرمانداران بايد برنامه هاي خود را در راستاي توسعه سياسي مرتبط با سياست داخلي انجام دهند.

رضازاده خاطرنشان كرد : در اين راستا براي نيل به اهداف مهم كشور با هدف تقويت نظام و جلب رضايتمندي مردم، مي توان شعار امسال را با توافق هسته اي و توجه به سرمايه هاي اجتماعي پيوند زد.

وي، تقويت نهادهاي مردمي، ترغيب نخبگان براي ورود به عرصه انتخابات، منظور كردن توسعه سياسي در برنامه ششم توسعه و كاهش تنش با همسايگان را از ديگر مولفه هاي موفقيت در اين عرصه اعلام كرد.

اين همايش با عنوان ' الزامات سياست داخلي پس از توافق ايران با 5+1 ' با حضور فرمانداران استان آذربايجان شرقي در فرمانداري ويژه مراغه برگزار شد.

مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعيت در147 كيلومتري جنوب تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.

3034/8023/ 1495

سرخط اخبار استان‌ها