افزایش کشت کلزا در دستور کار

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان تهران گفت:وزارت جهاد کشاورزی برای ترغیب کشاورزان به کشت کلزا وافزایش تولید ، برنامه های حمایتی را در دستور کار خودقرار داده است.

حسین بهنیا مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به وضعیت کشت کلزا اظهار داشت: طبق دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی باید سطح زیر کشت کلزا از 500 هکتار به 5 هزار هکتار افزایش یابد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای ترغیب کشاورزان به کشت کلزا وافزایش تولید از 460 تن به 11 هزار و 500 تن، برنامه های حمایتی از قبیل بذور اصلاح شده، بیمه رایگان و دانش فنی را در دستور کار خود قرار داده تا این میزان تولید محقق شود.

بهنیا با اشاره به اینکه بزرگترین مشکلات کلزاکاران، بازرگانی و خرید است افزود: با توجه به اتمام سال زراعی مشکلات کلزاکاران مرتفع شده به گونه ای که حداکثر 48 ساعت پس از خرید به حساب واریز می شود.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: براساس برنامه ده ساله وزارت جهاد کشاورزی امکان 70 درصد نیاز داخلی وجود دارد.  


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
بسیار فکر خوبی هست. باید سالها قبل شروع می شد اما به هر حال برای کار درست و تصمیم علمی خوب هیچ وقت دیر نیست. روغن کلزا بسیار برای پیشگیری از بیماریها مفید هست علت ان هم وجود مقدار بالای امگا3 ان است بر عکس روغن ذرت که مقدار امگا6 زیاد هست و خیلی برای سلامتی مفید نیست. در روغن کلزا نسبت امگا3 به امگا6 ان بالا است پس خیلی مفید هست.
آخرین اخبار