۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۲۷

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان خبرداد:

پرداخت حق بیمه بخش باغات از طریق تهاتر در کردستان

پرداخت حق بیمه بخش باغات از طریق تهاتر در کردستان

سنندج- رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان عنوان کرد: باغداران استان تا پایان دی ماه امسال فرصت دارند باغ‌های خود را از طریق تهاتر بیمه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم ذوالفقاری امروز دوشنبه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان در سنندج به میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان در سال زراعی گذشته اشاره و عنوان کرد: میزان خسارت واردشده براثر عوامل خسارت‌زا در سال زراعی گذشته در استان ۷۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: رئیس صندوق بیمه کشاورزی کشور قول مساعد داده که بخش عمده‌ای از غرامت باقی مانده کشاورزان تا نیمه نخست ماه آینده به کشاورزان استان پرداخت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان بیان کرد: در بخش زراعت تهاتر صورت گرفت و کشاورزان هزینه بیمه سال آینده خود را از طلب خسارتی که داشتند پرداخت کردند.

ذوالفقاری با بیان اینکه طرح باغات استان ۴۰ هزار هکتار است، افزود: مجوز تهاتر برای بخش باغات هم صادر شده است وباغداران استان تا پایان ماه جاری فرصت دارند از محل طلب خسارت سال زراعی گذشته حق بیمه خود را پرداخت کنند.

وی از تعامل و همکاری بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان تقدیر کرد و  گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.

ذوالفقاری بر تعامل هر چه بیشتر مدیران ادارات جهاد کشاورزی شهرستان ها با شعب بانک کشاورزی تاکید کرد و اظهارداشت: نیاز است که مدیران ادارت جهاد هر ماه جلساتی را با روسای بانک های کشاورزی سطح شهرستان تشکیل دهند.

وی بیان کرد: استان در میزان پرداخت تسهیلات کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی امسال در سطح کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

ذوالفقاری اظهارداشت: برای تولید و توسعه کشت محصولاتی هم چون زعفران، زرشک و عناب در سطح استان نیازمند اختصاص تسهیلاتی به متقاضیان هستیم چراکه زمینه تولید این محصولات در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: یکی از موضوعاتی که موجب شده محصولات کشاورزی استان با قیمت پایینی به بازار عرضه شود نبود سردخانه به اندازه کافی است.

ذوالفقاری ادامه داد: ۱۰۰ هزار تن میزان ظرفیت مورد نیاز سردخانه در استان است که در حال حاضرظرفیت کل سردخانه‌های استان ۲۵ هزار تن است و بنابراین زمینه توسعه سردخانه در استان وجود دارد.

کد خبر 3022296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha