۱۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۰۵

وزیر جهاد کشاورزی:

مشکل تقاضا در حوزه دام کشور داریم

مشکل تقاضا در حوزه دام کشور داریم

پیشوا-وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت صنعت دام در کشور گفت: هم اکنون وضعیت دام در کشور، مناسب و خوب است و مشکل تقاضا در این عرصه داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی عصر چهارشنبه در جریان افتتاح پروژه های کشاورزی و دامی در شهرستان پیشوا با اشاره به وضعیت صنعت دام در کشور اظهار داشت:  هم اکنون وضعیت دام در کشور مناسب است و مشکل تقاضا در این عرصه وجود دارد.

وزیرجهاد کشاورزی با اشاره به توانمندی صنعت دام کشور برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی افزود: می توانیم در عرصه داخلی و خارجی فعالیت کنیم و امیدواریم تا با برنامه ریزی انجام شده در جهت صادرات این محصولات قدم برداریم.

وی با اشاره به دستاوردهای صادرات محصولات دامی برای کشور ادامه داد: صادرات محصولات می تواند ما را در رشد سرمایه ملی به موفقیت برساند.

حجتی با اشاره به رویکرد دولت برای کاهش هزینه ها یاداور شد: تلاش دولت آن است که هزینه هارا به حداقل برساند و در این راستا تلاش های لازم در حال انجام است.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت قیمت ذرت و جو در کشور افزود: قیمت ذرت و جو علیرغم افزایش نرخ ارز، کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به برکات مذاکرات افزود: از موهبت مذاکرات، هزینه های تمام شده در بخش کشاورزی کاهش پیدا کرده است که البته بخشی از علت آن نیز به کاهش قیمت جهانی باز می گردد.

وزیر جهاد کشاورزی، برجام را یک حرکت قابل توجه دانست و گفت: کار حیاتی برجام توانست اتفاقات خوب را برای ما رقم بزند.

حجتی با اشاره به ظرفیت موجود در مزارع  و واحدهای تولیدی کشور گفت: هم اکنون مزارع و واحدهای تولیدی کشور از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار هستند که توان رقابت با کشورهای توسعه یافته را دارند.

گفتنی است اسحاق جهانگیری و محمود حجتی به همراه جمعی از مسئولان کشوری عصر چهارشنبه و به منظور بازدید از ظرفیت های کشاورزی و دامی شهرستان پیشوا و افتتاح چندین پروژه به این منطقه سفر کرده است.

کد خبر 3587335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha