رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صادرات دام زنده متوقف شد/ کاهش تقاضا در بازار گوشت

11:06 - 25 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۵۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به کاهش یک هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی در بازار گفت: تقاضای برای گوشت گوسفندی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
علی اصغر ملکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص تغییرات قیمت گوشت گوسفندی با توجه به نزدیکی عید نوروز بیان کرد: قیمت شقه بدون دنبه گوسفندی در هفته گذشته بین 39 تا 40 هزار تومان بوده که در هفته جاری با کاهش یک هزار تومانی روبرو شده و به کیلویی 37 تا 38 هزار تومان رسیده است.
 
وی در ادامه افزود: تقاضا برای خرید گوشت در بازار با وجود نزدیکی به نوروز به کاهش یافته است.
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به توقف صادرات دام زنده توضیح داد: با توجه به نوسانات قیمت گوشت در ماه‌های اخیر، صادرات دام زنده از مرزهای کشور کاملا متوقف شد و در حال حاضر هیچگونه صادراتی از مرزها برای کنترل بازار صورت نمی‌گیرد که خوشبختانه این امر توانست تا حدودی بازار را کنترل و روند رشد قیمت های بکاهد.
 
ملکی در خصوص گوشت‌های عرضه شده در نمایشگاه‌های بهاره گفت: گوشت گوسفندی گرم با قیمت 31 هزار و 500 تومان از گوشت‌های وارداتی بازار است که استقبال چندانی از آن نشد و در کل میزان تقاضا برای دام زنده کاهش یافته است.
 
وی تصریح کرد: واردات گوشت گرم از کشورهای آسیای میانه برای کنترل بازار همچنان ادامه دارد و قیمت هر کیلو از این گوشت به 31 هزار و 500 تومان است.
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در انتها خاطر نشان کرد: شرایط عرضه گوشت گوسفندی در بازار مطلوب است و مشکلی برای تامین نیاز مردم نداریم و به نسبت افزایش عرضه تقاضا باالعکس کاهش داشته و استقبال مردم از خرید گوشت گوسفندی نسبت به سال گذشته بسیار کمتر شده است.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *