کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

شهرکرد- ایرنا- کارخانه فرآوری، بسته‌بندی و صادرات انواع فرآورده‌های گوشتی و آبزیان روز یکشنبه در قطب صنعتی شهرکرد وارد مدار تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی در این بهره‌برداری از خط تولید این واحد گفت: این کارخانه فرآوری، بسته‌بندی و صادرات انواع آبزیان با ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پرداخت ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مورد بهره برداری قرار گرفت.

احمد راستینه هفشجانی افزود: با راه‌اندازی این واحد فرآوری زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان فراهم می‌شود.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این واحد فرآوری و بسته‌بندی گام مهمی در افزایش ظرفیت بسته‌بندی فرآورده‌ها و تکمیل زنجیره ارزش آبزیان در استان برداشته می‌شود.

وی با تاکید بر ارتقای مدیریت شیلات استان به اداره کل، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در بخش تولید، خوراک و فرآوری آبزیان در استان نیاز است این زنجیره ارزش با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این بخش تکمیل و ارتقا یابد.

وی یادآور شد: ایجاد مرکز ملی بزرگ تشخیص بیماری‌های آبزیان و مرکز تحقیقات آبزیان را گام مهم و موثری در تکمیل زنجیره ارزش و ارتقای کیفیت محصولات آبزیان معرفی کرد.

کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با دارا بودن ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون دارای ۴۷۵ مزرعه با ظرفیت تولید ۳۳ هزار و ۲۷۰ تن به عنوان قطب تولید ماهیان سردآبی کشور به شمار می‌رود.

نامدارا ملک پور اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۰ کارخانه بسته‌بندی و فرآوری آبزیان با ظرفیت ۳۰ هزار تن در استان فعال است که با بهره‌برداری از این واحد تولیدی شمار کارخانه‌های استان به ۱۱ واحد و ظرفیت بسته‌بندی و فرآوری این واحدها نیز از ۲۲ به ۳۶ هزار تن افزایش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: بیشترین ماهیان سردآبی تولید شده در استان به کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه، آذربایجان، عراق و ترکیه صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا، پرورش ماهیان سردآبی به‌علت شرایط آب و هوایی مناسب، موقعیت جغرافیایی، تکمیل زنجیره تولید و بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص و ماهر مزیت نسبی چهارمحال و بختیاری در تحقق "جهش تولید با مشارکت مردم" به‌عنوان شعار سال‌جاری به‌شمار می‌رود.

چهارمحال و بختیاری علاوه‌بر شرایط طبیعی مناسب برای رونق صنعت شیلات، دارای یکی از بزرگ‌ترین کارخانه تولید خوراک آبزیان کشور است.

برای بهره‌گیری از ظرفیت چهارمحال و بختیاری در بخش صادرات ماهی باید زیرساخت‌های پایه‌ای و استاندارد ایجاد و تولیدکنندگان را در خصوص سرمایه در گردش حمایت کرد.

پرورش ماهیان سردآبی به‌علت شرایط آب و هوایی مناسب، موقعیت جغرافیایی، تکمیل زنجیره تولید و بهره‌مندی از نیروی متخصص و ماهر مزیت نسبی چهارمحال و بختیاری در این خصوص به‌شمار می‌رود که ۱۵ درصد از ماهیان سردآبی کشور را به خود اختصاص داده است و می‌طلبد در بهره‌گیری از این ظرفیت اقدامات بیشتری انجام گیرد.

چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از ۳۰ هزار تن ماهی قزل‌آلا رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha