۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹
کد خبر: 82141253
T T
۰ نفر

برداشت 19هزار تن زردآلو در ابركوه

۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹
کد خبر: 82141253
برداشت 19هزار تن زردآلو در ابركوه

يزد- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي ابركوه گفت: با پايان برداشت محصول زردآلو ، باغداران اين شهرستان امسال 19هزار تن محصول از سطح يكهزارو200 هكتاراز باغات اين شهرستان برداشت كردند.

مهدي غيب الهي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار اظهار كرد: در مجموع، 18تن در هر هكتار و در بعضي از باغات تا 20تن زردآلو به ارزش بيش از يكصد ميليارد ريال برداشت شده است.
اين مسوول بابيان اينكه انواع تخم گردي ، فلكه اي ، خياري ، زرقاني و خاني، ارقام زرآلوي اين شهرستان هستند افزود: محصول زردآلو ابركوه با توجه به كيفيت و پيش رسي روانه بازار مصرف در استانهاي مختلف كشور از جمله يزد، اصفهان ، تهران و فارس مي شود.
مدير جهادكشاورزي ابركوه خاطرنشان كرد: برغم كاهش 20 درصدي برداشت محصول زردآلو در ابركوه ، اين شهرستان در توليد اين محصول مقام نخست استان و در پيش رسي مقام نخست كشور را داراست.
غيب الهي اضافه كرد: امسال بخاطر سرمازدگي و باد زدگي به بيش از 300هكتار باغات زردآلو در دهستان تيرجرد خسارت وارد شد و كشاورزان دراين زمينه بيش از 50ميليارد ريال متضرر شدند.
دهستانهاي فراغه و تيرجرد از توابع بخش مركزي ابركوه، بزرگترين توليد كننده زردآلو در استان يزد محسوب ميشود.
مدير جهادكشاورزي ابركوه با اشاره به اينكه بيش از 60 درصد زردآلوي استان در اين شهرستان توليد مي شود تاكيد كرد: تاسيس صنايع تبديلي و فرآوري محصولات زردآلو در منطقه، يك امر ضروري است و جهاد كشاورزي از سرمايه گذاران در اين بخش حمايت مي كند.
17 هزار هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان ابركوه به محصولات زراعي و باغي اختصاص دارد.
ابركوه با 50 هزار نفر جمعيت در 140كيلومتري جنوب غربي شهر يزد واقع است.
7539/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها