۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82492313
T T
۰ نفر
كشت گياهان دارويي به جاي محصولات كشاورزي پُرآب بَر درمنطقه كركس نطنز

تهران- ايرنا- دبير دومين همايش و جشنواره طبيعت گردي، طب سنتي و گياهان دارويي نطنز بر لزوم تغيير الگوي كشت گياهان در منطقه كركس واقع در شهرستان نطنز تاكيد كرد و گفت: در اين منطقه گياهان دارويي جايگزين محصولات كشاورزي پرمصرف آب مي شوند.

دكتر «محمودرضا فقيهي» در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا افزود: اين كار در اين منطقه آغاز شده و اميدواريم با اقدامات مناسب، بتوانيم تعيير الگوي كشت را به سرانجام مطلوب برسانيم.
وي اظهار كرد: رشد كشت گياهان دارويي در اين منطقه نسبت به نخستين همايش و جشنواره طبيعت گردي، طب سنتي و گياهان دارويي نزديك به 30 درصد افزايش يافته است.
فقيهي با اشاره به اينكه نزديك به 600 گونه گياه دارويي در حوزه آبريز كركس وجود دارد، اظهار كرد: حدود 10 هزار هكتار از اراضي منطقه آماده كشت گياهان دارويي است كه با برنامه ريزي مناسب مي توان زمينه توسعه كشت انبوه گياهان دارويي را فراهم كرد.
وي برلزوم مقابله با برداشت بي رويه گياهان دارويي از عرصه هاي طبيعي تاكيد كرد و گفت: برداشت گياهان دارويي از عرصه هاي طبيعي را بايد به حداقل ممكنه برسانيم .

** برگزاري دومين همايش و جشنواره طب سنتي و گياهان دارويي در نطنز
وي به برگزاري دومين همايش و جشنواره طبيعت گردي، طب سنتي و گياهان دارويي در روزهاي 5 تا 8 ارديبهشت در نطنز اشاره كرد و گفت: در تلاش هستيم علاوه بر معرفي ظرفيت هاي گياهان دارويي و طب سنتي، مناطق گردشگري منطقه را به نحو مطلوب به بازديدكنندگان بشناسانيم.
فقيهي، برپايي نمايشگاه، گردهمآيي و نشست هاي تخصصي طب سنتي را از جمله برنامه هاي اين رويداد اعلام كرد وگفت: عرضه محصولات شركت هاي مختلف داروهاي گياهي، معرفي ظرفيت هاي گياهان دارويي و طبيعت گري منطقه و برپايي سلامتكده طب سنتي در قالب نمايشگاه از ديگر برنامه هاي اين رويداد است.
وي مهمترين گياهان دارويي منطقه را زعفران، نعنا فلفلي، آويشن و رازيانه اعلام كرد و گفت: آموزش كشت گياهان دارويي به مردم يكي از مباحثي است كه در اين جشنواره ارائه خواهد شد تا ضمن بومي كردن گياهان دارويي از كشت آنها در عرصه هاي طبيعي جلوگيري شود.
علمي ** 1201 **1561
خبرنگار: عبدالكريم جبارپور** انتشار: مژگان توانا
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد