۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۶
کد خبر: 81690071
T T
۰ نفر
رعايت الزمات پدافند غيرعامل ، مديريت بحران را تسهيل مي كند

تبريز- ايرنا - معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينكه الزامات پدافند غيرعامل در بخش ساخت و ساز موجب افزايش استحكام سازه ها مي شود، گفت: رعايت اين الزامات موجب كاهش خسارات در زمان حوادث احتمالي و تسهيل مديريت بحران مي شود.

محمد صادق پورمهدي روز سه شنبه در نشست كارگروه شهرسازي استان با حضور معاون فني سازمان پدافند غيرعامل با اشاره به اينكه پدافند غيرعامل در چند سال اخير فراگير شده و مصون سازي پروژه ها مورد توجه قرار گرفته است ، اجراي الزامات ابلاغ شده اين سازمان توسط دستگاه هاي اجرايي را ضروري دانست .

وي در عين حال با بيان اينكه رعايت اين الزامات نبايد موجب طولاني شدن فرايند صدور پروانه ساخت و ساز شود ، گفت: اضافه كردن بار مالي هم ممكن است اجراي پروژه ها را با وقفه مواجه كند.

مديركل دفتر فني استانداري هم در اين نشست با بيان اينكه امنيت از اساسي ترين نيازهاي جوامع بشري است و پيشرفت بدون امنيت قابل تصور نيست ، اظهار كرد : پدافند غيرعامل از الزامات امنيت است .

ناظم يونسي با اشاره به اينكه در سند چشم انداز توسعه كشور به موضوع امنيت توجه خاصي شده و آمايش سرزمين منوط به پدافند غيرعامل شده است ، گفت: نقش پدافند غيرعامل در پروژه هاي عمراني بايد پررنگتر شود .

7232/ 1495

سرخط اخبار استان‌ها