۲۸ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰
کد خبر: 81925251
T T
۰ نفر

ضرورت شناسايي و توسعه روابط تجاري با روسيه

۲۸ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰
کد خبر: 81925251
ضرورت شناسايي و توسعه روابط تجاري با روسيه

كرج-ايرنا- عضو هيات رئيسه اتاق بازرگاني مشترك ايران و روسيه اظهار كرد: با توجه به شرايط و بسترهاي اقتصادي ايجاد شده، شناخت نيازهاي بازار روسيه ضروري است

به گزارش ايرنا، كامبيز ميركريمي روز دوشنبه درنشست شناسايي متقابل با فرصت هاي بازرگاني و سرمايه گذاري ايران و روسيه در كرج اظهار كرد:روسيه در سال 2014 در مجموع 286 ميليارد و 650 ميليون دلار واردات داشته است كه سهم ايران از اين رقم تنها 260 ميليون دلار بود.
وي با اشاره به اينكه محصولات كشاورزي و صنايع غذايي 14 درصد از كل واردات كالا از كشورهاي مختلف به روسيه را شامل مي شود، افزود: ايران مي تواند با شناخت بهتر بازار هاي روسيه سهم قابل توجهي از اين واردات را به خود اختصاص دهد.
ميركريمي خاطرنشان كرد: براي شناخت بازار و فرهنگ مصرف روسيه، بايستي فعالان اقتصادي با تجربه را در پوشش هيات هاي تجاري به آن كشور اعزام كنيم.
وي اضافه كرد: توسعه مناطق ويژه گمركي براي ساده سازي مراحل تشريفات، برقراري پرواز مستقيم بين تهران و آستارخان، برگزاري نمايشگاه كالاهاي ايراني در روسيه و نيز كاهش تعرفه ها از راهكارهاي نفوذ و پايداري كالاهاي ايراني در بازار روسيه است.
وي اظهار كرد: گوجه فرنگي، انگور، خيار، زرد آلو، گيلاس ، آجيل، مركبات پوست كنده ،ماهي، قند و شكر،درخت زنده، نهال، قهوه، چاي، نان، بيسكويت، ويفر،كيك و شيريني از جمله محصولات است كه در بازار روسيه خريدار دارد.
وي، عوارض بالاي گمركي (قيمت گذاري بالاي محصولات ايراني نسبت به اقلام مشابه تركيه) ،مشكلات واردات فرآورده هاي دامي، سخت گيري روسيه در خصوص استاندارد ها از جمله مهمترين چالش هاي ورود به بازار روسيه ذكر كرد.ك/3
7411/ 6155

سرخط اخبار استان‌ها