Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد خبر داد:

برداشت 3700 تن بادام زمینی در شهرستان پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: امسال 750 هکتار از اراضی مستعد کشاورزی شهرستان پارس آباد به کشت بادام زمینی اختصاص یافته وپیش بینی می شود بیش از 3 هزار و 750 تن بادام زمینی تولید شود.

برداشت 3700 تن بادام زمینی در شهرستان پارس آباد

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، علی‌اکبر حسنیان با بیان اینکه امسال خوشبختانه مردم این منطقه استقبال خوبی از کشت محصول بادام زمینی داشته‌اند افزود: کشت این محصول علاوه بر سودآوری برای منطقه، زمینه اشتغال صدها کارگر فصلی را نیز ایجاد کرده است و تلاش می کنیم تا اراضی بیشتری را در سطح شهرستان به زیر کشت این محصول برده و کشاورزان شهرستان را از مزایای آن بهره‌مند کنیم.

وی گفت: رقم کشت شده در این شهرستان رقم گلی است و با غلات تناوب زراعی دارد.

این مقام مسئول افزود: دانه بادام زمینی دارای 30 تا 50درصد روغن و 25 درصد پروتیین است. از طرف دیگر کشت این محصول به حاصلخیز خاک کمک می کند .

وی در پایان گفت: بادام زمینی جزو محصولات کشاورزی با ارزش افزوده بالا به شمار می رود که درقالب برنامه اصلاح الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی استان در این منطقه اجرا می شود که در عین حال برای زارعان سود اقتصادی بیشتری دارد، در تقویت زراعی منطقه نیز مؤثر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید