۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۷
کد خبر: 82195501
T T
۰ نفر
هفت طرح توليدي كشاورزي در هشترود آماده بهره برداري است

تبريز - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي هشترود گفت: هفت طرح توليدي كشاورزي همزمان با هفته دولت در اين شهرستان به بهره برداري مي رسد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي آذربايجان شرقي، اسماعيل كريمي اصل در گفت و گو با خبرنگاران، اعلام كرد: از اين تعداد سه طرح در زير بخش امور دام با اشتغال زايي مستقيم هشت نفر و غيرمستقيم 13 نفر با صرف بيش از 16 ميليارد و 320 ميليون ريال به بهره برداري مي رسد.
وي اظهاركرد: اين طرح ها در روستاهاي عزيز كندي، قلعه جوق و ذوالبين اجرا شده كه از اين ميزان اعتبار، 9 ميليارد و 200 ميليون ريال از محل اعتبارهاي دولتي است.
مدير جهاد كشاورزي هشترود يادآور شد: به منظور بهره برداري بهينه از منابع آب منطقه و در راستاي تحقق اهداف و سياست هاي دولت تدبير و اميد در بخش كشاورزي، چهار طرح نيز در بخش اداره فني و زيربنايي با صرف بيش از شش ميليارد و 891 ميليون ريال به بهره برداري مي رسد.
كريمي اصل، ادامه داد: اين طرح ها شامل سامانه هاي نوين آبياري در سطح 65.6 هكتار در 12 روستا، احداث و بهسازي كانال آبياري عمومي واقع در روستاي چراغچي به طول 350 متر، احداث و مسيرگشايي جاده هاي دسترسي به مزارع روستاهاي دهستان هاي سلوك و قرانقو به طول 17.3 كيلومتر و مرمت و لايروبي يك رشته قنات روستاي قاضي كندي با اراضي پاياب 15 هكتار است.
وي گفت: از كل اعتبارهاي هزينه شده، سه ميليارد و 313 ميليون ريال از محل كمك بلاعوض دولتي، 2 ميليارد و 354 ميليون ريال به عنوان آورده شخصي و يك ميليارد و 323 ميليون ريال نيز از محل اعتبارهاي دولتي پرداخت شده است.
شهرستان هشترود حدود 85 هزار هكتار اراضي كشاورزي دارد كه پنج هزار هكتار آن را باغات به خود اختصاص داده است.
در اين شهرستان سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات كشاورزي و باغي توليد مي شود كه عمده محصول توليدي آن گندم بوده و به علت توليد بيشترين ميزان اين محصول به انبار غله آذربايجان شرقي شهرت دارد.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعيت در 120 كيلومتري جنوب شرقي تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.
8023/3071/518

سرخط اخبار استان‌ها