Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:

آغاز کشت کلزا از 15 شهریور در مناطق معتدل و سردسیر استان کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز کشت کلزا از 15 شهریور در مناطق معتدل و سردسیر این استان خبر داد.

آغاز کشت کلزا از 15 شهریور در مناطق معتدل و سردسیر استان کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورزان مناطق معتدل استان از 15 شهریور تا 5 مهرماه سالجاری نسبت به کشت کلزا اقدام کنند .

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سید افشین صفوی با اشاره به اینکه کشت کلزا در مناطق سردسیری استان نیز از 15 شهریورماه آغاز می‌شود، افزود: کشاورزان مناطق سردسیری مانند کنگاور و سنقروکلیایی از 15 شهریور ماه تا اول مهر باید کشت کلزا را به اتمام برسانند .

وی با بیان اینکه به منظور ترغیب و تشویق کشاورزان وزارت جهاد کشاورزی تدابیرخاصی اندیشیده است، خاطرنشان ساخت: به منظور توسعه کشت کلزا تدابیری همچون کاهش قیمت بذر کلزا دیده شده است .

صفوی دیگر تدابیر وزارت جهاد کشاورزی را تدارک انواع بذور کلزا به استان بیان کرد و یادآور شد: بذور کلزا شامل: هیبرید مجارستانی، هیبرید فرانسوی، هیبریدهای تولید داخل و ارقام آزاد گرده افشان که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مورد تأیید سازمان نیز هستند، به استان حمل شده و کشاورزان می‌توانند تهیه و کشت کنند .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطر نشان ساخت: وزارت جهاد کشاورزی 30 دستگاه بذرکار کلزا را نیز به استان اختصاص داده که بسیار در کشت اصولی محصول مفید است .

صفوی همچنین از افزایش نرخ سقف بیمه محصول کلزا و تمهیدات خاصی برای جبران خسران در مزرعه خبر داد و گفت: در مزارع آبی سقف تعهدات بیمه گذار از 9 میلیون ریال به 15 میلیون ریال و در مزارع دیم از چهار میلیون ریال به هفت میلیون ریال رسیده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید