۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۰۲
کد خبر: 82100598
T T
۰ نفر
26 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری وزارت نیرو و جهاد كشاورزی در استان ایلام

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از سرمایه گذاری 26 هزار میلیارد ریالی وزارت نیرو و جهاد كشاورزی در این استان خبر داد.

شاپور پولادی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه این سرمایه گذاری در نوع خود بی نظیر است، افزود: در یكی دو سال آینده مردم استان بویژه شهرستان های ایلام، مهران و دهلران تاثیرات آن را در بخش افزایش درآمد و اشتغال می بینند.
وی اظهار كرد: از این میزان سرمایه گذاری شش میلیارد ریال در بخش كشاورزی و در حوزه شبكه آبیاری نوین در دست اقدام است و 20 میلیارد ریال آن نیز پروژه های در دست اجرای وزارت نیرو است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: مهمترین پروژه ها تامین آب كشاورزی 2 هزار 800 هكتار از اراضی دشت صالح آباد و سه هزار و 600 هكتار از اراضی دشت های منطقه مهران پایین دست سد كنجانچم است كه یكی از پروژ های كلان در سطح كشور بشمار می رود و بر اساس برنامه زمان بندی تعریف شده فاز اول آن در سال 97 به بهره برداری می رسد.
پولادی یادآور شد: در مجموع از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان ایلام اجرای سیستم آبیاری نوین در 56 هزار هكتار از اراضی دشت های مناطق دهلران، مهران و بخشی از اراضی واقع در سایر پروژه های ایستگاه پمپاژ در هلیلان و سیروان توسط وزارت كشاورزی و موسسه نصر در حال انجام است.
وی با اشاره به اجرای سد كنجانچم مهران تاكید كرد: این سد با ظرفیت حدود 85 میلیون مترمكعب بر اساس برنامه زمان بندی وزارت نیرو تا پایان سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام افزود: این پروژه ها از نظر اعتباری مشكلی ندارند و تمام صورت وضعیت های پیمانكاران و مطالبات آنها پرداخت شده و امیدواریم در زمان بندی مشخص شده به بهره برداری برسند.
شهرستان مهران در 85 كیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.
7170/9002

سرخط اخبار استان‌ها