۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۳۸
کد خبر: 82333886
T T
۰ نفر
10 میلیارد دلار به شبكه پایاب و مهار آبهای كشور اختصاص یافته است

سنندج- ایرنا- معاون آب و خاك وزیر جهاد كشاورزی گفت: دولت برای مهار و احداث شبكه های اصلی و فرعی آبهای كشور بیش از 10 میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی را اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیمراد اكبری روز دوشنبه در آیین كلنگ زنی طرح شبكه آبیاری سد گاران مریوان كه در روستای عصرآباد این شهرستان برگزار شد افزود: دولت تدبیر و امید به رغم كمبود اعتبارات و تحریم ها این مبلغ را برای مهار آب ها و احداث شبكه های فرعی و اصلی اختصاص داده است.
وی اضافه كرد: دولت همچنین برای توسعه روش های نوین آبیاری 500 میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته كه این مبلغ برای یك میلیون و 250 هزار هكتار از اراضی كشور در نظر گفته شده است.
وی اظهار كرد: 550 هكتار از این مقدار در استان های ایلام و خوزستان، 400 هزار هكتار در مناطق مرزی و مابقی در 11 استان كشور قرار دارد.
معاون وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به دیگر طرح های دولت در حوضه آب و خاك كشور گفت: تاكنون هیچ دولتی در قبل و بعد از انقلاب به اندازه دولت تدبیر و امید در این عرصه سرمایه گذاری نكرده است.
معاون وزیر جهاد كشاورزی اظهار كرد: دولت تمام تلاش خود را برای حمایت از كشاورزان كه قشر عظیمی از تولید كنندگان در كشور هستند به كار گرفته است.
وی با اشاره به قابلیت های و توانمندی های استان كردستان در زمینه كشاورزی نیز گفت: این استان از قابلیت های بسیار خوبی در زمینه كشاورزی برخوردار است.
وی اضافه كرد: برای توسعه شبكه های نوین آبیاری سهم استان كردستان در حدود 17 هزار هكتار است كه این مقدار با توجه به منابع آبی استان قابل افزایش است.
اكبری گفت: در بحث اعتبارات نیز سقف خاصی برای كردستان در نظر گرفته نشده و هر اندازه منابع آبی تامین شود، جهاد كشاورزی می تواند اعتبار لازم را تخصیص دهد.
وی اضافه كرد: نظام جمهوری اسلامی به مردم كردستان اعتماد دارد و مردم این استان لیاقت خدمت رسانی و ایجاد پروژه های مهم را دارند.
در قالب طرح شبكه آبیاری سد گاران مریوان یك هزار و 640 هكتار از زمین های زراعی هشت روستای شهرستان مریون به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز می شوند.
برای آبرسانی به محدوده هشت روستا در مجموع 17 كیلومتر كانال كشی از سد گاران انجام شده است.
استان كردستان داری یك میلیون و 100 هزار هكتار زمین مستعد كشاورزی است.
3020/1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی

سرخط اخبار اقتصاد