از افزایش قیمت گوشت تا نجومی شدن قیمت میوه و مرکبات در بازار / بنزین گران نمی‌شود

13:16 - 06 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۲۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نگاهی اجمالی به رویدادهای هفته جاری در حوزه‌های مختلف اقتصاد حاکی از آن است که رویدادهای مهمی در زمینه قیمت مواد و کالاهای پرمصرف تغییراتی رخ داده و بر بازار سکه و ارز آرامش حاکم است.
از افزایش قیمت گوشت تا نجومی شدن قیمت میوه و مرکبات در بازار / بنزین گران نمی‌شود
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اقتصاد در هفته‌ای که گذشت به واسطه نزدیک شدن به پایان سال شاهد وقوع رویدادهای مهمی از قبیل تغییرات قیمت میوه، گوشت و  را در پی داشت.


در این میان قیمت گوشت گوسفندی نیز به واسطه افزایش تقاضا و کمبود دام در میادین با افزایش هزار تومانی روبرو شد که راه‌ حل تنظیم قیمت‌ها در بازار از سوی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، واردات دام اعلام شد.

همچنین قیمت مرغ در بازار باتوجه به امتناع عرضه گوشت مرغ از سوی مرغداری‌ها با افزایش روبرو شد که رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی این روند صعودی قیمت را تا 15 اسفندماه ادامه‌دار دانست.

در راستای بررسی قیمت‌های مواد پرمصرف در آستانه نوروز رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان با اعلام اینکه در تامین شیرینی شب عید مشکلی وجود ندارد گفت: از سال 93 قیمت انواع شیرینی با افزایش همراه نبوده است.

در بین گزارش‌های منتشر شده در سرویس اقتصادی میزان، پاداش و سنوات پرداختی به کارمندان و کارگران بررسی شد و گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از صاحبان کار در محاسبه و پرداخت اصول را رعایت نمی‌کنند.

معاون اقتصادی بانک مرکزی در نشست خبری با اشاره به رشد 140 درصدی تسهیلات به زوجین نسبت به سال گذشته رقم آن را 58 هزار و 733 میلیارد ریال اعلام کرد.

در این میان گزارش‌های میدانی میزان از نمایشگاه بهاره حاکی از آن است که باوجود شعار حمایت از تولید داخل، برخی از غرفه‌ها به فروش کالای خارجی که نمونه آن در داخل تولید می‌شود مشغول هستند.

همچنین میزان در آستانه نوروز به بررسی هزینه رنگ‌آمیزی و نصب کاغذ دیواری پرداخت که در گزارش به جزییات آن اشاره شده است و در گزارشی دیگر هزینه چیدن هفت‌سین در عید نوروز محاسبه شده است.

در اواخر هفته بررسی قیمت آجیل و خشکبار نشان می‌دهد که در آستانه نوروز قیمت‌ها افزایشی نداشته و آرامش در بازار حاک است.

گفتنی است مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که قیمت حامل‌های انرژی نسبت به گذشته هیچ تغییر قیمتی‌ نداشته باشد و میزان در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *