۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۱
کد خبر: 82336113
T T
۰ نفر
فعالیت 57 مزرعه پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری متوقف شد

شهركرد- ایرنا- مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادكشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: فعالیت 57 مزرعه پرورش ماهی سردابی (قزل آلا) موجود در مسیر و بستر چشمه و رودخانه سرخون شهرستان اردل به دلیل آلودگی به نفت خام تا یك سال آینده ممنوع خواهد بود.

پرویز منصوری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار كرد: هفته گذشته، بارندگی و رانش زمین موجب شكسته شدن خط انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان، در شهرستان اردل شد.
وی ظرفیت 57 مزرعه پرورش ماهی در بستر رودخانه سرخون را حدود یك هزار و 200 تن برآورد كرد.
منصوری تولید و مصرف ماهیان سردابی در مزارع پرورش ماهی آلوده به مواد نفتی را برای سلامتی مضر دانست و افزود: با بررسی انجام شده، برای پاكسازی و وارد مدار شدن كارگاه های تولیدی در بستر رودخانه سرخون حداقل یك سال زمان نیاز است.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادكشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین از سیلابی شدن تعداد سه مزرعه پرورش ماهی سردابی در شهرستان كوهرنگ در هفته گذشته خبر داد و تصریح كرد: در پی بارش شدید باران و طغیان رودخانه این تعداد مزرعه پرورش ماهی گل آلود و منجر به تلفات 90 درصدی محصولات تولیدی این كارگاه ها شد.
وی از بیمه نبودن بخش عمده ای از مزارع پرورش ماهی سردابی در استان ابراز تاسف كرد و گفت: با توجه به بلایای طبیعی در استان، بیمه كردن محصولات تولیدی ضروری است.
استان چهارمحال وبختیاری سرچشمه 2 رودخانه كارون و زاینده رود با داشتن آب و هوای چهار فصل، سالانه با تولید بیش از 17 هزار تن ماهی قزل آلا، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی كشور را دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهكردی
6199/6021

سرخط اخبار استان‌ها