۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۲
کد خبر: 82371215
T T
۰ نفر
مردم مواد غذايي بدون شناسنامه توليد خريداري نكنند

اهواز – ايرنا – مدير گروه بهداشت محيط و حرفه اي مركز بهداشت خوزستان گفت: مردم از خريد مواد غذايي بدون شناسنامه و برچسب توليد نمايانگر توليد كننده، واحد توزيع و پروانه ساخت و بهداشتي، خودداري كنند.

فرهاد صفدري دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: برخي از مواد غذايي از جمله كلوچه، كيك، نان و دوغ بدون برچسب و مشخصات در برخي از سوپرماركت ها عرضه مي شود كه نوع و كيفيت مواد اوليه و شرايط تهيه آنها مشخص نبوده و شرايط فرآوري و توليد اين موادغذايي نيز تحت كنترل بهداشت نيست.
وي افزود: تشديد نظارت هاي بهداشتي و بازرسي هاي شبانگاهي بر عرضه مواد غذايي به منظور ارتقاي سطح نظارت بر مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي در دستور كار بهداشت است و هدفگذاري اين برنامه ،كنترل مواد غذايي فاقد مشخصات است.
صفدري بيان كرد: بخش قابل توجهي از سوپرماركت ها و مراكز مشابه اقدام به عرضه مواد غذايي مي كنند ازاين رو تشديد نظارت از هدفگذاري هاي جمع آوري و كنترل سطح عرضه اين مواد غذايي است.
مدير گروه بهداشت محيط و حرفه اي مركز بهداشت خوزستان اضافه كرد: عرضه نان در پلاستيك هاي بدون برچسب و مشخصات و يا دوغ با عنوان محلي كه مجوز بهداشتي و پروانه بهداشت ندارند مي تواند سلامت مردم را تهديد كند در نتيجه شهروندان بايد از داشتن مجوزهاي بهداشتي اين فراورده ها در هنگام خريد مطمئن شوند.
وي گفت: مشاركت مردم در جلوگيري ازعرضه ناصحيح مواد غذايي و شيوه نادرست توليد آنها كه بدون نظارت و رعايت شرايط بهداشتي وارد بازار مي شود نقش زيادي دارد تا شاهد عرضه مواد غذايي سالم و بهداشتي باشيم.
صفدري در ادامه با اشاره به وجود ويترين هاي دخانيات در برخي سوپرماركت ها اظهار كرد: در برخي مغازه ها ، اين ويترين ها به صورت جذاب در سوپرماركت ها قرار گرفته و پاكت هاي سيگار برروي آن ها نمايش داده مي شود.
اين مسئول بهداشت خوزستان ادامه داد: كارشناسان بهداشت در تمام نظارت ها در سطح عرضه، اخطار جمع آوري اين تصاوير را در دستوركار قرارداده اند و اميد است صاحبان صنف قبل از اينكه بازرسان بهداشت محيط مراجعه كنند به صورت خودجوش اين ويترين ها را جمع آوري كنند.
وي گفت: همچنين مراكز فروش ادوات قليان كه در ويترين هاي لوكس در معرض ديد عموم قرار داده مي شود كه همراه با تبليغ و جلب توجه مردم است و مصداق تخلف محسوب مي شود.
صفدري اظهار كرد: در اين حوزه نيز اخطار داده شده و با متخلفان برخورد قانوني صورت مي گيرد.
3004/6002/
خبرنگار: خاطره غفاري فرخ زاد**انتشار دهنده : كبري آقازري

سرخط اخبار استان‌ها