• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95061509718
  • خبرنگار : 30057

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

نداشتن نهال، عمده‌ترین مشکل توسعه کشت گل محمدی در کشور

نداشتن نهال، عمده‌ترین مشکل توسعه کشت گل محمدی در کشور

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تغییر رویکرد این وزارتخانه برای کشت گیاهان دارویی به جای پرورش دام گفت: در حال حاضر 26 هزار هکتار برای کشت گل محمدی در کشور وجود دارد که به این میزان سالیانه 10 درصد اضافه می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهندس حجت روز دوشنبه، 15 شهریورماه در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی با بیان اینکه هر روز اقبال مردم به استفاده از گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی افزایش می‌یابد، افزود: طبیعت، بستری است که خداوند در اختیار ما قرار داده است و ایران نیز دارای تنوع منحصر به فرد در حوزه گیاهان دارویی است.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما اعلام کردیم که شرکت‌های دانش‌بنیان هر میزان تقاضا که داشته باشند می‌توانیم مواد موثره را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در توسعه کشت گیاهان دارویی به تشریح وضعیت کشت گل محمدی در کشور پرداخت و یادآور شد: یکی از عمده‌ترین مشکل ما برای توسعه کشت گل محمدی نداشتن نهال است که این امر به دلیل گسترش تقاضا برای کاشت این گیاه است.

حجت با بیان اینکه در حال حاضر 26 هزار هکتار از اراضی کشور به کشت گل محمدی اختصاص دارد، یادآور شد: سالیانه این میزان رشد 10 درصدی دارد و در عین حال صدها هزار عرصه قابل کشت به صورت دیم برای گیاهان دارویی در اختیار داریم؛ ضمن اینکه صدها اراضی نیز قابلیت کشت گیاهان دارویی و کشت گل محمدی را دارند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در حال حاضر این اراضی یا تخریب می‌شوند و یا از بین می‌روند، اضافه کرد: بر این اساس رویکرد جدیدی در این وزارتخانه در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در پیش گرفتیم که در صددیم بهره‌وری و پرورش دام در اراضی را به سمت کشت گیاهان دارویی سوق دهیم.

به گفته وی، این اقدام هم منجر به افزایش اشتغال با ارزش افزوده بالاتر و هم منجر به توسعه کشت گیاهان دارویی می‌شود.

حجت با تاکید بر اینکه امروزه به دلیل چرای بی رویه دام شاهد فرسایش خاک و تخریب محیط زیست هستیم، اظهار کرد: عرصه‌ای که به عنوان گنج گرانبها در اختیار ما قرار دارد، متاسفانه کمتر از آن بهره بردیم و امیدوارم با افزایش تقاضا در این حوزه گام‌های موثری در زمینه گیاهان دارویی برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha