۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶
کد خبر: 81915832
T T
۰ نفر

32 هزار تن كود شیمیایی در گیلان توزیع شد

۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶
کد خبر: 81915832
32 هزار تن كود شیمیایی در گیلان توزیع شد

رشت - ایرنا - مدیر شركت خدمات حمایتی كشاورزی گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون، 32هزار تن كودشیمیایی بین كشاورزان این استان توزیع شده است.

مسعود زهرابی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه كودشیمیایی كشاورزی سال زراعی سال 94 و 95 استان حدود یكصد هزارتن است كه از طریق این شركت توزیع آن با قیمت یارانه ای بین كشاورزان گیلانی انجام می شود.
وی خاطرنشان كرد: اوج توزیع كودشیمیایی از دی ما تا فروردین است كه كشاورزان اعم از چای كاران و شالیكاری باید بتدریج برای دریافت سهمیه خود به عاملین فروش مراجعه كنند.
وی آمار مصرف كود در استان گیلان را نسبت به سطح زیركشت محصولات پائین دانست و اظهار داشت: هرچند در دو سال اخیر مصرف كودنسبت به چندسال مشابه قبل افزایش یافته، اما با توجه به فقیرشدن اراضی كشاورزی استان از عناصر مغذی، میزان مصرف تا سطح مطلوب فاصله دارد.
زهرابی تصریح كرد: درسال جاری نیز شركت خدمات حمایتی كشاورزی نسبت به تدارك كودهای موردنیاز بخش كشاورزی اقدام كرده است و بخش قابل توجهی كود هنوز در انبارهای شركت و انبارهای كارگزاران موجوداست.
وی گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات پایان سال و روزهای ابتدائی سال بعد و محدودیت هایی كه برای رفت و آمد خودروهای سنگین در روزهای پایانی و تعطیلات ایجاد می شود ، پیشنهاد می شود كشاورزان گیلانی از هم اكنون برای دریافت كودهای مورد نیاز خود به نزدیكترین عاملین مجاز این شركت مراجعه و كودهای خود را دریافت كنند.
مدیر شركت خدمات حمایتی كشاورزی گیلان افزود: برای رفاه كشاورزان، كلیه عاملین توزیع كودشیمایی این شركت امسال موظف شده اند كه تابلوهای كارگزاری خود را كه بر روی آن نام كارگزار، كدعاملیت و آرم شركت خدمات حمایتی و شماره تلفن كارگزار درج شده، به صورت یك شكل نصب كنند.
زهرابی از كشاورزان خواست برای دریافت كودهای سالم مورد نیاز خود به این كارگزاری ها مراجعه كنند.
استان گیلان 230 هزار هكتار زمین شالیزاری و 400 هزار هكتار باغ دارد .ك/3
6029/6070

سرخط اخبار استان‌ها