خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان:

افتتاح سرای تجاری ایران در روسیه موجب تقویت بازاریابی صادرات است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان گفت: افتتاح تجار ایرانی در بازاریابی مناسب و فعالیت بهتر و بیشتر در زمینه توسعه صادرات ایران به روسیه کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا از رشت، هادی تیزهوش‌تابان لحظاتی پیش در نشست با مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌ سازمان توسعه تجارت ایران در اتاق بازرگانی گیلان چگونگی تهیه زمین برای احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه را تشریح کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان از افتتاح سرای تجاری ایرانیان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: افتتاح این سرا به تجار ایرانی در بازاریابی مناسب و فعالیت بهتر و بیشتر در زمینه توسعه صادرات ایران به روسیه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی سرکنسولگری روسیه در رشت و دست‌اندرکاران مربوطه مکانی برای سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه پس از حدود هفت سال پیگیری خریداری شده است، افزود: این فضا در مرکز شهر آستراخان قرار دارد و برای سرای تجاری مناسب است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در نشست مذکور با بیان اینکه وارد فضای جدیدی در روابط تجاری با روسیه شده‌ایم، اظهار کرد: سرای تجاری ایرانیان می‌تواند پایه‌گذار بازار هدف باشد.

وی تنوع صادرات را مهم دانست و یادآور شد: با توسعه محصولات صنعتی می‌توانیم صادرات بهتر و بیشتری داشته باشیم.

علی منتظری حضور مستمر یک مرکز تجاری در کشوری مانند روسیه را موجب توسعه تجارت خارجی دانست و گفت: بخش خصوصی باید تجارت را راهبری کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه عمده صادرات کشور از گیلان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال می‌توانیم شاهد جهش صادراتی از گیلان باشیم.

مدیرکل دفتر امور نمایندگی سازمان توسعه تجارت ایران نیز در جلسه مذکور احداث مرکز تجاری در آستراخان را از دیرباز مورد توجه خواند و اظهار کرد: با استفاده از توان بخش‌خصوصی احداث سرای تجاری ایرانیان محقق شده است.

وی ساماندهی همایش‌های صادراتی، استقرار رایزن ایران در مسکو و... را با همکاری اتاق بازرگانی گیلان عنوان کرد و یادآور شد: از توانمندی بخش‌ خصوصی برای توسعه صادرات و افزایش روابط تجاری با روسیه و بازارهای هدف استفاده می‌شود.

رضا عباسقلی با بیان اینکه دیدگاه‌های مختلف درباره احداث مراکز تجاری مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: یکی از این مراکز، احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه بود که با کمک بخش‌خصوصی و توان اتاق بازرگانی گیلان شرایط برای ایجاد آن فراهم شد.

کد خبر : ۳۷۶۴۳۸