۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82051923
T T
۰ نفر

قیمت نان در كرمان افزایش نمی یابد

۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82051923
قیمت نان در كرمان افزایش نمی یابد

كرمان - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان گفت: با وجود اینكه دولت گندم را 10 درصد گرانتر خریداری كرده اما برای نانوایی ها قیمت آرد زیاد نشده و هیچ افزایشی قرار نیست در خصوص قیمت نان داشته باشیم.

مصطفی زریسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: دولت گندم معمولی را هر كیلوگرم به قیمت 12 هزار و 700 ریال و گندمی كه برای تولید ماكارونی استفاده می شود را به قیمت 13 هزار ریال از كشاورزان خریداری كرده است.
وی تصریح كرد: دولت در حال حاضر قیمت گندم را برای مصرف نانوایی ها شش هزار و 650 ریال و برای مصارف دیگر هر كیلوگرم 9هزار ریال در نظر گرفته است.
وی گفت: از بهمن ماه 92 كه آخرین قیمت نان اعلام شد تاكنون هیچ افزایش قیمتی نداشتیم و برنامه ای هم در این رابطه مطرح نیست.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان افزود: شرق استان كه شامل شهرستان های بم، ریگان، نرماشیر و فهرج می باشد كارخانه آرد نداریم و این در حالی است كه تعداد هشت كارخانه در شهرستان های كرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت، كهنوج و بخش ماهان در حال كار هستند.
وی گفت: شهرستان های شرق استان برای تامین آرد مورد نیاز متحمل هزینه های زیادی از جمله حمل و نقل می شوند.
زریسفی بیان كرد: با پیگیری هایی كه صورت گرفت، مجوز تاسیس كارخانه آرد به یكی از متقاضیان شهرستان ریگان داده شد.
وی گفت: این كارخانه با هزینه 114 میلیارد ریال و ظرفیت 30 هزار تن آرد در سال احداث می شود كه 50 درصد قطعات آن وارداتی از آلمان و 50 درصد تولید داخلی است.
وی افزود: طبق هماهنگی های صورت گرفته، بخش خصوصی قول داده است كارخانه آرد ریگان در مدت 18 ماه به بهره برداری برسد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان گفت: با تاسیس این كارخانه، آرد مورد نیاز شرق استان فراهم می شود و حتی می توان آرد شرق استان را به قیمت تمام شده به نقاط دیگر استان و كشورهای افغانستان و پاكستان نیز صادر كرد.
وی افزود: اولین واحد صنعتی شاخص كه در شهرك صنعتی تازه تاسیس شهرستان ریگان به بهره برداری می رسد همین كارخانه آرد می باشد كه با احداث آن به طور مستقیم برای 18 نفر اشتغالزایی می شود.
هشت كارخانه آرد استان كرمان ماهیانه 20 هزار تن آرد را در اختیار نانوایی های این استان قرار می دهند.
حدود سه هزار و 500 واحد نانوایی در استان كرمان فعالیت می كنند كه از این تعداد نانوایی 800 واحد آن در شهر كرمان مستقر است.
7429/3028

سرخط اخبار استان‌ها