۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۵۹
کد خبر: 83001438
T T
۰ نفر

50 فروشگاه بزرگ استان مرغ منجمد توزيع مي كنند

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۵۹
کد خبر: 83001438
50 فروشگاه بزرگ استان مرغ منجمد توزيع مي كنند

قزوين – ايرنا – معاون امور اقتصادي استاندار قزوين گفت: توزيع مرغ منجمد با هدف تعادل در قيمت گوشت مرغ در 50 فروشگاه بزرگ استان در حال انجام است.

به گزارش ايرنا، منوچهر حبيبي شامگاه سه شنبه در كارگروه ويژه مقابله با اخلالگران اقتصادي كه در دادسراي استان برگزار شد افزود: قزوين از استان هايي است كه كمبودي در خصوص گوشت مرغ ندارد و علاوه بر تامين نياز خود مي تواند براي رفع نياز استان هاي ديگر نيز اقدام كند.
اين مسئول اجرايي استان گفت: 75 درصد قيمت مرغ به نهاده هاي دامي وارداتي وابسته است چون قيمت نهاده ها با نوسانات ارز و افزايش قيمت هاي بين المللي تغيير مي يابد.
حبيبي ادامه داد: هم اكنون قيمت هر كيلو مرغ در بازار 105 هزار ريال است كه براي تعديل اين قيمت توزيع مرغ منجمد را با قيمت 67 هزار و 500 ريال در سطح استان آغاز كرده ايم.
وي گفت: 45 تا 50 فروشگاه بزرگ در نقاط مختلف براي توزيع مرغ منجمد انتخاب شده اند تا تعادل در قيمت مرغ با توجه به مناسبت هاي آينده از قبيل بازگشت حجاج و ماه محرم ايجاد شود.
معاون استاندار گفت:در تامين تخم مرغ نيز از استان هاي داراي توليد بيش از نياز استان هستيم و توليدكنندگان را مجاب كرده ايم كه 20 درصد توليد خود را براي مصرف كنندگان با قيمت ستاد تنظيم بازار عرضه كنند.
حبيبي اضافه كرد: در گوشت گوسفندي و قرمز نيز استان مي تواند نياز خود را تامين كند اما با پديده خروج دام و فروش بالاي قيمت آن در خارج از مرز مواجه هستيم كه از دستگاه قضا درخواست داريم از خروج دام حتي از شهرستان ها جلوگيري كند .
وي گفت: از فردا حداقل 12 تن گوشت با قيمت مناسب وارد بازار مي شود تا قيمت اين محصول نيز به تعادل برسد و در خصوص تامين ساير كالاها نيز به همين شكل اقدام شده است.
اين مسئول اضافه كرد: مجموعه دستگاه هاي اجرايي و ستاد تنظيم بازار استان برنامه ريزي لازم را براي تنظيم بازار استان دارند و به همراهي دستگاه قضا براي تصميم گيري و اجراي قاطع نيازمند هستند.
حبيبي با بيان اينكه از لحاظ ذخاير كالاهاي اساسي مشكلي نداريم افزود: در تامين محصول برنج، معين استان هاي شمالي هستيم و بيش از سه يا چهار هزار تن برنج و پنج هزار تن شكر كه نياز 2 تا سه سال قزوين را تامين مي كند خريداري و ذخيره شده است.
وي ادامه داد:متاسفانه برخي با ايجاد جو رواني قصد اخلال در نظام اقتصادي بازار را دارند كه بايد با رفع نگراني هاي مردم آرامش را به بازار بازگرداند.
حبيبي افزود: همه دستگاه ها موضوعات بازار را دنبال مي كنند و انسجام و همدلي خوبي ميان دستگاه ها در اين زمينه ايجاد شده است.
وي افزود: بايد در شرايط فعلي براي حل مشكلات؛ بيشتر تصميمات استاني با تكيه بر ظرفيت هاي داخل استان اتخاذ شود چون هر استاني مشكلات خاص خود را دارد و صرفا اتكا به بخشنامه هاي ارسالي از تهران براي حل مشكلات جوابگو نخواهد بود.
6012/6101

سرخط اخبار استان‌ها