رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سوال از وزیر تعاون به علت عدم تعیین وضعیت 3600 نفر از مربیان فنی و حرفه ای کشور

11:04 - 30 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۳۲۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تعداد کمی در حدود هزار نفررا از مجموع 4 هزار 600 نفر مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای را استخدام کرده وتعداد 3600 نفر در سطح کشور از این مربیان که در آزمون موفق شده اندو می بایست در سازمان فنی و حرفه ای که زیر نظر وزارت تعاون است، مشغول بکار شوند را تبدیل وضعیت نکرده است.
محمودزاده
جلال محمود زاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره سوال ملی اش از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره علت عدم رعایت دستورالعمل تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: این مربیان براساس قانون در سال های گذشته در آزمونی شرکت کردند.

وی افزود: قرار بود همه مربیان حق التدریس تا سال 91 که سابقه تدریس دارند را جذب کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد کمی در حدود هزار نفر را از مجموع 4 هزار 600 نفر مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای را استخدام کرده و تعداد 3600 نفر در سطح کشور از این مربیان که در آزمون موفق شده اند و می بایست در سازمان فنی و حرفه ای که زیر نظر وزارت تعاون است، مشغول بکار شوند را تبدیل وضعیت نکرده است.

نماینده مردم مهاباد با بیان اینکه این مربیان از سوی وزارت تعاون برای کار دعوت نشدند، افزود: ما از وزیر تعاون خواستیم تا به کمیسیون اجتماعی بیاید، ایشان در این باره به ما گفتند که می خواهند این افراد را جذب کنند اما دنبال پست های خالی هستند.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس افزود: با توجه به اینکه قانونی که به تصویب رسیده تعداد مربیان را دقیقا 4601 نفر ذکر کرده، مشخص است وقتی این تعداد در قانون آمده پس حتما پست قانونی هم برای آنها پیش بینی شده است، به همین خاطر جواب وزیر تعاون و مسئولان فنی و حرفه ای در این باره که منتظر پست های خالی هستند، برای من قانع کننده نبود.

محمودزاده عنوان کرد: از جواب وزیر قانع نشدم و برای همین  این سوال از کمیسیون به صحن علنی آمد و اعلام وصول شود.

وی افزود: درباره مربیان حق التدریسی هم از وزیر آموزش و پرورش هم سوالی داشتم در کمیسیون اجتماعی در حدود 10 روز پیش و من باز قانع نشدم و منتظر هستم تا این سوال هم به هیئت رئیسه بیاید و در صحن علنی اعلام شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *