۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۱۷
کد خبر: 82730690
T T
۰ نفر

برداشت 11 هزار تن محصول انار در ابركوه

۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۱۷
کد خبر: 82730690
برداشت 11 هزار تن محصول انار در ابركوه

یزد - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی ابركوه گفت: با اتمام فصل برداشت محصول انار، 11 هزار تن میوه انار از باغ های این شهرستان برداشت شده است.

مهدی غیب اللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه 630 هكتار باغ های این شهرستان به محصول انار اختصاص دارد، افزود: تولید انار نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش دارد و علت افزایش آن تجهیز بخشی از باغات به سیستم آبیاری نوین و آموزش های ترویجی به باغداران است.
وی بابیان اینكه بیش از یك هزار خانوار كشاورز در تولید انار فعالیت دارند، افزود: متوسط تولید این محصول در شهرستان 18تن و در بعضی از باغ ها به 30 تن نیز در هكتار رسید.
غیب الهی تاكید كرد: ارقام انار مرغوب شهرستان از نوع شیرین، ترش، میخوش و ملس است و كشاورزان انار تولیدی را علاوه بر عرضه در استان های همجوار و تازه خوری، بخشی از آن را به رب سنتی مرغوب فراوری می كنند.
مدیر جهاد كشاورزی ابركوه اضافه كرد: 6 هزار و 480 هكتار در این شهرستان به محصولات باغی اختصاص دارد كه از این میزان سه هزار هكتار به روش آبیاری قطره ای آبیاری می شود.
وی با بیان اینكه معضل خشكسالی و بحران آب عمده مشكلات كشاورزان است ،افزود: بهترین روش آبیاری برای باغات ، آبیاری نوین است.
وی افزود: توسعه و ساماندهی مدرن شبكه آبیاری برای كاهش مصرف آب و افزایش راندمان تولید، تغییر الگوی كاشت و محدود كردن كشت محصولات كشاورزی برای حفظ آب موجود است كه در این ارتباط تلاش می شود.
به گفته مدیر جهاد كشاورزی ابركوه، سالانه از 15هزار هكتار اراضی زیر كشت بیش از 190 هزار تن محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود.
مركز شهرستان 51 هزار نفری ابركوه در 140كیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540*2047* خبرنگار: كارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشكورجیری

سرخط اخبار استان‌ها