۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82903299
T T
۰ نفر
20درصد سرمایه صندوق حمایت كشاورزی صرف صادرات می شود

اردبیل - ایرنا - عضو كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با هدف حمایت از صادر كنندگان 20 درصد از سرمایه صندوق های حمایت از بخش كشاورزی به این امر اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا ، رضا كریمی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشكلات بخش دام ، طیور و زنبور عسل استان اردبیل افزود: در كمیسیون كشاورزی مجلس تلاش بر این بوده كه مسائل و مشكلات تولید كنندگان بخش امور دام و طیور كشور از میان برداشته شود.
او اظهار كرد: دولت مكلف شده در برنامه پنج ساله ششم توسعه كه یك سال آن سپری شده، ضریب خوداتكایی بخش كشاورزی كشور را به 95 درصد افزایش دهد.
وی گفت: دولت بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس مكلف شده میزان سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی را به میزان 7 درصد از ارزش سرمایه گذاری بخش كشاورزی ارتقا دهد.
وی افزود: هم اكنون میزان سرمایه بانك كشاورزی برای اعطای تسهیلات یارانه دار با بهره بانكی كم افزایش یافته تا به بهترین نحو ممكن از تشكل های تولیدی و تولید كنندگان در زیر بخش های دام و طیور و زنبور عسل حمایت شود.
كریمی همچنین یكی از كارهای شاخصی كه برای حمایت از دامداران كشور انجام شده را بیمه اجباری تمام دام ها در مقابل بیماری های مشترك انسان و دام دانست كه زمینه آسایش بهره برداران و دامداران را فراهم كرده است.
او افزود: در این طرح دولت موظف شده هزینه 50 درصد حق بیمه را پرداخت كند.
استان اردبیل دارای 225 هزار هكتار اراضی آبی ، 515 هزار هكتار اراضی دیم و 38 هزار هكتار اراضی باغی است كه سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می كند.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید كلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها