۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹
کد خبر: 81887735
T T
۰ نفر
دولت در حمایت از دامداران راهكاری غیراز افزایش نرخ شیر ارائه كند

تهران- ایرنا- دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران، درباره افزایش 6 درصدی قیمت شیر و فراورده های لبنی گفت: حمایت از بخش كشاورزی و دامداران در تمام دنیا رایج است اما برای حمایت از این بخش، دولت باید راهكاری جز افزایش قیمت پیدا كند.

رضا باكری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اضافه كرد: حمایت از بخش كشاورزی امر رایجی در دنیاست و انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی، حمایت از دامداران و گاودران را تائید می كند.
وی با بیان اینكه حمایت كردن از طریق افزایش قیمتها مورد بحث است، گفت: مقرر شده حداكثر تا چهارشنبه این هفته نظر كارخانه های فرآورده های لبنی را اخذ و به سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان منعكس كنیم.
دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران با یادآوری اینكه، متوسط سرانه مصرف شیر و محصولات لبنی در كشور تقریبا نصب استانداردهای جهانی است و افزود: افزایش قیمت فرآورده های لبنی منجر به كاهش سرانه مصرف این فرآورده ها می شود.
باكری، آمار سرانه تولید شیر خام در كشور بر مبنای جمعیت را بین 85 تا 90 كیلوگرم و سرانه مصرف فرآورده های لبنی كشور را بین 60 تا 65 كیلوگرم اعلام كرد و و گفت: این در حالی است كه سرانه مصرف جهانی فروآورده های لبنی بین 150 تا 160 كیلوگرم است.
به گزارش ایرنا، سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان چندی پیش ابلاغ كرد كه همه كارخانه های لبنی موظفند از اول دیماه امسال نسبت به افزایش قیمت فرآورده های لبنی پرمصرف شیر، ماست و پنیر به میزان حداكثر 6 درصد نسبت به قیمت مصوب سال گذشته اقدام كنند.
براساس این ابلاغیه، طبق مصوبه ششم مردادماه امسال ستاد هدفمند سازی یارانه ها و مذاكرات نوزدهم آبان ماه امسال در ارتباط با قیمت فرآورده های لبنی، قرار است همه كارخانه های لبنی از اول دیماه نسبت به افزایش یك هزار ریالی ( یكصد تومانی ) قیمت خرید فعلی هر كیلو گرم شیر خام از دامداران اقدام كنند.
پارسال هشت میلیون و 800 هزار تن شیر خام در كشور تولید شد كه پیش بینی می شود امسال تولید شیر در كشور به 9 میلیون و 100 هزار تن برسد.
اقتصام(4)**9189** 2023
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد