تمام عصاره های مالت موجود در بازار مجوز دارند

14:29 - 19 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۳۵۳۸
کارشناس نوشیدنی اداره کل نظارت بر مواد غذایی سازمان غذا و دارو تاکید کرد که تمام عصاره های مالت موجود در بازار مجوز دارند.
معصومه تکلو در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: نوشیدنی مالت فرآورده ای است که از عصاره مالت جو تهیه می شود و تولید آن به دو صورت است.

وی افزود: این نوشیدنی یا به صورت ساده و بدون شکر  و یا به صورت نوشیدنی طعم دار که حاوی شکر است، تولید می شود.

کارشناس نوشیدنی اداره کل نظارت بر مواد غذایی سازمان غذا و دارو با اشاره به اجزای تشکیل دهنده یک نوشیدنی مالت تصریح کرد: یک نوشیدنی مالت از آب، گاز Co-2 ، اسیدهای آلی و عصاره رازک تشکیل می‌شود.

تکلو با تاکید بر اینکه تمامی  برندهای موجود در تولید نوشیدنی مالت در کشور مجوز دارند، خاطرنشان کرد: کلیه نوشیدنی های مالت در سطح عرضه که دارای پروانه ساخت و تاریخ انقضاء معتبر هستند، مورد تایید این اداره کل بوده و واحدهای تولید کننده آنها به طور مستمر تحت نظارت معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور قرار دارند.

وی ادامه داد: در این نظارت ها هم واحد تولیدی و هم محصول عرضه شده مورد بررسی و پایش قرار می گیرند.

کارشناس نوشیدنی اداره کل نظارت بر مواد غذایی سازمان غذا و دارو با اشاره به سطح بندی نظارت ها بر نوشیدنی های مالت تولیدی اذعان کرد: علاوه بر نظارت بر انواع مواد غذایی فرآیند شده از جمله محصول نوشیدنی مالت توسط کارشناسان صنایع غذایی، واحدهای تولیدی نیز در پایش های سالانه توسط معاونت های غذا و دارو سراسر کشور نظارت و پایش می شوند.

گفتنی است پیش از این یوسف رمضان دکتری تخصصی مهندسی صنایع غذایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم دارویی تهران اعلام کرده بود هیچ ماءالشعیری در کشور تولید نمی شود و عصاره های مالت موجود به نام ماءالشعیر عرضه می‌شود و  نیز عصاره طعم دار مالت وارداتی است که  به جای جو به کار می رود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *