۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۵
کد خبر: 82144171
T T
۰ نفر

برداشت گندم در دامغان 30 درصد افزايش مي يابد

۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۵
کد خبر: 82144171
برداشت گندم در دامغان 30 درصد افزايش مي يابد

سمنان- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي شهرستان دامغان پيش بيني كرد: برداشت گندم در اين شهرستان در سال زراعي 94-95 به ميزان 30 درصد افزايش يابد.

عباس عليان نژاد روز دوشنبه به ايرنا گفت: برداشت گندم از 2 هزار و 300 هكتار از اراضي زراعي دامغان آغاز شده است و پيش بيني مي شود تا پايان تير 95 پايان يابد.
وي با بيان اينكه در سال 95 وضعيت پراكنش بارندگي در استان سمنان مناسب بوده است، از پيش بيني افزايش حدود 30 درصدي برداشت محصول گندم از مزارع دامغان خبر داد.
عليان نژاد با اشاره به اينكه ارقام گندم كشت شده در شهرستان دامغان اكبري، بم، الوند، پيشتاز، و پيشگام است، گفت: با توجه به نياز بهربرداران دامغاني به بذر مناسب براي كشت بعدي، 45 هكتار از مزارع اين شهرستان به كشت بذر سيوند و پارسي اختصاص يافت كه پيش بيني مي‌شود حدود 250 تن بذر مورد نياز كشاورزان دامغان تامين شود.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان دامغان از پايان برداشت جو از مزارع اين شهرستان خبر داد و گفت: حدود 800 تن جو از مزارع دامغان در سال 95 برداشت شد.
وي با بيان اينكه به طور ميانگين از هر هكتار حدود چهار تن جو در دامغان برداشت شده است، گفت: از اين ميزان، بخش عمده اي به صورت خودمصرفي در بين دامداران و كشاورزان مصرف مي شود و بقيه به مراكز خريد تحويل داده مي شود.
عليان نژاد درباره خدمات و تسهيلات ارائه شده به كشاورزان و دامداران مزارع جو گفت: در سال زراعي 94-95 خدماتي مانند خريد تضميني جو، نظارت بر مزارع، كنترل علفهاي هرز، كنترل سن، تامين كودهاي مورد نياز، نظارت بر برداشت و نظارت بر مراكز خريد از سوي جهادكشاورزي دامغان ارايه شد.
در سال زراعي 94-95 حدود 2 هزار هكتار از اراضي زراعي دامغان به كشت جو اختصاص داشت.
با برنامه ريزي منسجم براي افزايش برداشت محصول گندم در استان سمنان، پيش بيني مي شود در سال زراعي 94-95 بيش از 107 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.
سال 94 بيش از 50 هزار تن محصول كشاورزي استان سمنان به خارج از كشور صادر شد.
6103

سرخط اخبار استان‌ها