خرید تضمینی ملخ صحرایی راه حل مبارزه علمی با آفت است؟

میزان نوشت: سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: اکنون با تغییر آب و هوا در کشور، ملخ‌ها شرایط مناسبی برای تغذیه و تخم ریزی در ایران ندارند که طبق جهت باد، پیش بینی می‌شود به سمت هند و پاکستان هجوم آوردند.

محمدرضا میر در خصوص آخرین سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی اظهار کرد: از هفتم بهمن سال گذشته تا صبح روز جای، طی ۱۵۳ ریزش، بالغ بر ۵۳۱ هزارو ۸۸۰ هکتار مبارزه بر علیه ملخ‌های صحرایی در هشت استان به روش‌های زمینی و هوایی صورت گرفته است.


وی در پاسخ به این سوال که کدام استان بیشترین سطح مبارزه را دارد، ادامه داد: به ترتیب استان‌های سیستان و بلوچستان با سطحی معادل ۱۴۱ هزار هکتار، کرمان ۱۲۷ هزار هکتار، هرمزگان ۱۱۱ هزار هکتار، بوشهر ۸۶ هزار هکتار، فارس ۲۴ هزار هکتار، کهکلویه و بویر احمر ۴ هزار هکتار و خراسان جنوبی ۱۹۵ هکتار مبارزه در آن‌ها صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات خاطر نشان کرد: ریزش و هجوم ملخ‌ها به کشور نسبت به یک ماه گذشته کاهش یافته اما طبق پیش بینی‌های سازمان فائو طی چند روز آینده شاهد هجوم جدید دسته جات ملخ به کشور خواهیم بود.

میر در ادامه افزود: اکنون شرایط آب و هوایی کشور برای تغذیه و تخم ریزی ملخ‌ها مناسب نیست به همین دلیل، دسته جات جدید ملخ پس از ورود به ایران و بررسی شرایط، به کشورهای هند و پاکستان هجوم خواهند برد همچنین ملخ‌ها نسبت به جهت باد مسیر نهایی خود را انتخاب می‌کنند که طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، جهت باد از ایران به سمت هند طی چند روز آینده افزایش خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم که مبارزه با ملخ صحرایی در هند و پاکستان، همچو ایران خوب و به موقع صورت گیرد که این نوع از ملخ به کشورهای دیگری هجوم نبرند و نسل آن‌ها تا پایان سال جاری به حداقل برسد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه خرید تضمینی ملخ یک روش غیر فنی برای مبارزه است عنوان کرد: این روش و روش‌های مشابه غیر فنی هستند و سازمان حفظ نباتات دخالتی در این موضوع ندارد چراکه این سازمان وظیفه مبارزه‌های فنی و شیمیایی را برعهده دارد.
64231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1267981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =