امكان جذب دوهزار كارشناس سازمان نظام مهندسی كشاورزی

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت خدمات حمایتی كشاورزی از امكان جذب دوهزار كارشناس عضو سازمان نظام مهندسی كشاورزی با هدف بهبود مدیریت زنجیره عرضه نهاده‌ها خبر داد.

به گزارش تارنمای سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران، «یزدان سیف» در دیدار با «احمد كبیری» رئیس سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی كشور، گفت: با توجه به برنامه های شركت برای بهبود مدیریت زنجیره عرضه نهاده‌های كشاورزی زمینه حضور دو هزار مهندس كشاورزی عضو سازمان وجود دارد.
سیف درباره ظرفیت سازمان نظام مهندسی كشاورزی برای ارائه خدمات مشاوره ای افزود: پاسخگویی به نیاز كشاورزان به عنوان ذینفعان اصلی از مهمترین هدف های زنجیره نهاده كشاورزی است كه این امر با انتقال علوم و دانش روز به كشاورزان محقق می‌شود.
به گفته وی، به منظور بهبود كاركرد زنجیره نهاده كشاورزی باید بخش خصوصی و تشكل‌های حرفه‌ای وارد عرصه شوند و در این میان ارتباط پیاپی كارشناسان سازمان با كشاورزان ضروری است.
سیف به راه‌اندازی باشگاه مشتریان اشاره كرد و گفت: در این باشگاه خدمات مختلف فنی، مالی، مشاوره‌ای، بازرگانی و اطلاع‌رسانی به كشاورزان ارائه می‌شود تا بتوان به بهره‌گیری مطلوب‌تر از نهاده‌ها دست یافت.
مدیرعامل شركت خدمات حمایتی كشاورزی سه عامل را در موفقیت زنجیره تامین نهاده مهم دانست و افزود: ارتباط پیاپی با كشاورز، استمرار در نوآوری و خلق ارزش افزوده برای كشاورز عوامل كلیدی دستیابی به این موفقیت به شمار می رود.

** سازمان نظام مهندسی كشاورزی بیش از 14 هزار عضو دارد
رئیس سازمان نظام مهندسی كشاورزی نیز در این دیدار گفت: اكنون نزدیك به دو هزار شركت خدمات فنی مهندسی فعال در سراسر كشور با 14 هزار و 500 نفر كارشناس عضو سازمان مشغول ارائه خدمت به بخش كشاورزی است.
كبیری افزود: سازمان آمادگی دارد هرگونه همكاری لازم را با شركت خدمات حمایتی كشاورزی داشته باشد تا ضریب نفوذ دانش در بخش كشاورزی را افزایش دهد.
به گزارش ایرنا، شركت خدمات حمایتی كشاورزی سالیانه بخش زیادی از نهاده های كشاورزی مانند بذر، سمم و كود شیمیایی را تامین می كند و در اختیار بهره برداران قرار می دهد.
اقتصام**9186**1961

سرخط اخبار اقتصاد