خسارت 63 میلیارد تومانی سوغات سرمای بهاره

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: میزان خسارت به باغات استان تهران در اثر سرمای بهاره ، 18 میلیارد تومان برآورد شده است.

علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به خسارت سرمای بهاره به باغات اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار میزان خسارت سرما و تگرگ به هشت شهرستان استان تهران ، 63 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: طبق گزارش کارشناسان ذی ربط، 476 هکتار از باغات  هسته داران شهرستان های دماوند، فیروزکوه، اسلامشهر و شهریار دراثر سرما  و تگرگ خسارت جدی دیدند.

منصوری با اشاره به پرداخت خسارت از سوی بیمه به کشاورزان گفت:  خسارت باغات میوه می بایست از سوی کارشناسان مربوطه بررسی شود تا صندوق بیمه محصولات کشاورزی، براساس برآورد کارشناسان خسارت مربوطه را پرداخت کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران، با اشاره به سطح زیر کشت گندم در استان تهران بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در استان تهران 41 هزار هکتار است که در صورت بارش مناسب باران و تامین آب مورد نیاز، میزان تولید به بیش از 200 هزار تن خواهد رسید.

وی با اشاره به آفت سن گندم تصریح کرد: کلیه مزارع گندم در سطح استان تهران ،تحت کنترل مبارزه با آفت سن گندم است که امیدواریم در رابطه با آفت سن به مزارع خساراتی  نداشته باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در خصوص آفت سن گندم انجام شده و می توان گفت که هر جا و آفت دیده شده، عملیات سم پاشی از سوی بهره برداران انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار